Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Michał Kościuszko promuje Kraków

Redakcja
Już po raz drugi miasto podpisało umowę o współpracy z kierowcą ...
Już po raz drugi miasto podpisało umowę o współpracy z kierowcą ... Paweł Krawczyk/UMK
Już po raz drugi miasto podpisało umowę o współpracy z kierowcą rajdowym, Michałem Kościuszką. Sportowiec będzie promował stolicę Małopolski w ramach projektu "Kraków – Miasto Mistrzów".

Zobacz, kto jeszcze promuje Kraków


Michał Kościuszko był pierwszym sportowcem, z którym w 2010 roku zawarto porozumienie w ramach projektu "Kraków – Miasto Mistrzów". Celem projektu jest rozsławienie miasta na świecie, dzięki współpracy z wybitnymi krakowianami. Dziś, 2 marca, prezydent Jacek Majchrowski podpisał z rajdowcem kolejną umowę, dotyczącą współpracy w 2011 roku.

- Kontynuujemy realizację projektu z Michałem Kościuszką, ponieważ zależy nam na promocji miasta poprzez sport. Imprezy sportowe, ze względu na swój masowy charakter oraz dużą medialność mają ogromny potencjał promocyjny, którego w żadnym wypadku nie można zignorować – mówił, podczas briefingu po podpisaniu umowy, prezydent Jacek Majchrowski.

Dlaczego Kraków stawia na Michała Kościuszkę?

To Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Od roku 2010 reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w których trzykrotnie stawał na podium w klasyfikacji SWRC. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600, triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2. W generalnej klasyfikacji kierowców SWRC w sezonie 2010 Michał Kościuszko zajął 5 miejsce.

- To wspaniałe móc po raz kolejny reprezentować swoje miasto. Mam nadzieję, że będą państwo mieli okazję widzieć logo Krakowa wielokrotnie na podium Mistrzostw Świata – powiedział Michał Kościuszko.

Na czym polega promocja Krakowa?

Już w ubiegłym roku na samochodzie rajdowca oraz na jego kombinezonie umieszczono logo miasta. Michał Kościuszko brał także udział w dziesięciu imprezach organizowanych przez Urząd Miasta Krakowa.

Od marca do grudnia 2010 roku w ramach obsługi medialnej zespołu Dynamic World Rally Team wygenerowano łącznie 617 publikacji, w których widoczne było logo Krakowa (w tym 197 materiałów telewizyjnych i 366 publikacji w internecie) Informacje dotyczyły siedmiu startów Michała Kościuszki w Mistrzostwach Świata.

W materiałach opublikowanych w prasie i internecie ukazało się łącznie 450 zdjęć załogi i samochodu, a logo programu "Kraków - Miasto Mistrzów" widoczne było 723 razy. Dodatkowo logotyp był eksponowany podczas 197 relacji telewizyjnych. Uzyskane w sezonie 2010 efekty medialne dotyczące miasta Kraków w przeliczeniu na powierzchnię reklamową wynoszą łącznie 7 mln zł.

W 2011 roku Kościuszko wraz z Maćkiem Szczepanikiem (w barwach zespołu LOTOS Dynamic Rally Team) w rozpoczynającym się sezonie w Mistrzostwach Świata w klasyfikacji PWRC wystartują samochodem Mitsubishi Lancer Evo X. Kalendarz tegorocznych startów zespołu LOTOS Dynamic Rally Team obejmuje 6 startów w Mistrzostwach Świata. Wybrane rajdy to: Rajd Portugalii (24-27 marca), Rajd Argentyny (26-29 maja), Rajd Finlandii (28-31 lipca), Rajd Australii (8-11 września), Rajd Hiszpanii (20-23 października) oraz Rajd Wielkiej Brytanii (10-13 listopada). Poza cyklem PWRC kibice będą mieli okazję zobaczyć załogę LOTOS Dynamic Rally Team podczas Rajdu Polski (23-25 września) a także Rajdu Barbórki (3 grudnia).

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata to cykl prestiżowych zawodów, skupiający najbardziej utalentowanych zawodników z całego świata. Rozgrywana na kilku kontynentach impreza, co roku gromadzi setki tysięcy kibiców na trasach, oraz miliony przed telewizorami. Transmisje z rajdów WRC można oglądać w kilkudziesięciu krajach na wszystkich kontynentach. Oglądalność rajdów WRC co roku wzrasta – liczba widzów przed telewizorami sięga ponad 660 mln osób rocznie. WRC obecne jest także na najpopularniejszych serwisach internetowych takich jak Facebook, Twitter czy Youtube.

Czytaj także:


Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne |
Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO
| Inwestycje | Recenzje | Rowery
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto