Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Matras na sprzedaż

Urszula Wolak
Matras np. na Rynku Głównym w Krakowie nie może narzekać na brak klientów
Matras np. na Rynku Głównym w Krakowie nie może narzekać na brak klientów fot. wacław klag
Sieć księgarń Matras została wystawiona na sprzedaż. Za tą decyzją mogą stać problemy z działalnością sklepu internetowego firmy.

Dane wskazują, że kondycja finansowa firmy nie jest zła. Ostatnio miała jednak problemy z działalnością internetową. Wiadomo, że zainteresowanych nabyciem kontrolnego pakietu akcji spółki jest czterech inwestorów, wśród których są również wydawcy.

Decyzja o sprzedaży firmy jest jednak zaskakująca. Zwłaszcza że kilka miesięcy temu prezes Matras Mariusz Rutowicz mówił na naszych łamach, że rynek książki jest wymagający, jednak Matras z roku na rok zwiększa swoje dochody, co oznacza, że to dobry i stabilny biznes.

Matras obejmuje aż 180 księgarń na terenie całego kraju, co czyni z niego drugiego co do wielkości właściciela księgarń w Polsce po Empiku. Od kilku lat prowadzi także sprzedaż książek przez internet, co w 2011 roku przyniosło jej 1,83 mln zł, a w 2012 roku - 4 mln zł. Wszystko wskazuje jednak na to, że to właśnie działalność sklepu internetowego może być źródłem kłopotów firmy. Powód?

Jak informuje Polska Agencja Prasowa w styczniu 2013 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (delegatura w Bydgoszczy) podjął decyzję o nałożeniu na firmę kary w wysokości 452 tys. zł. Wszystko dlatego, że Matras stosował niezgodną z prawem praktykę. Gdy klient decydował się na odebranie towaru, kupionego przez internet, w księgarni, nie mógł zrezygnować z zamówienia inaczej niż w trakcie odbioru.

Tymczasem, zgodnie z prawem, dokonując zakupu w sklepie internetowym, konsument ma prawo zrezygnować z niego w ciągu 10 dni, bez spełniania dodatkowych warunków.

Sąd zwrócił także uwagę na niezgodne z prawem odmawianie klientom Matras prawa do zwrotu kosztów wysyłki towaru, gdy rezygnują z zakupu dokonanego w sklepie internetowym. A zgodnie z prawem, w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość konsument ponosi jedynie koszt odesłania produktu do przedsiębiorcy. Natomiast sklep powinien zwrócić konsumentowi zarówno zapłatę za towar, jak i za dostarczenie przesyłki.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto