Miesięcznie stronę odwiedza około 1 mln 200 tysięcy internautów.
- Dzięki akcji "reklama za reklamę" liczba "wzorowych" szyldów w sercu Krakowa wciąż rośnie - już ponad stu przedsiębiorców dostosowało tablice reklamowe do zabytkowego otoczenia. Brak wystarczających rozwiązań prawnych umożliwiających egzekwowanie od przedsiębiorców dbałości o odpowiednią estetykę szyldów skłonił Urząd Miasta, by właścicieli firm do tego zachęcać - mówi Filip Szatanik, rzecznik prasowy krakowskiego magistratu.
- Klimat historycznego krajobrazu to nie tylko uroda zabytków, a w Krakowie wciąż zbyt wiele przypadkowych reklam, negatywnie oddziaływujących na ogólny wizerunek miasta. Dlatego zależy nam, aby zachęcić i zmobilizować przedsiębiorców do większej dbałości o przestrzeń publiczną centrum Krakowa - dodaje Jacek Majchrowski.
Reklama firmy zapewniona przez portal składa się z danych teleadresowych i zdjęcia. Firmy, które przyłączyły się do akcji podzielono na kategorie według branż: Galerie i Muzea, Księgarnie i Antykwariaty, Banki i Instytucje Finansowe, Kawiarnie, Baza Noclegowa, Restauracje, Salony jubilerskie, Sklepy, Szkoły językowe, Zakłady Usługowe oraz Pozostałe.
- By tablica reklamowa w centrum Miasta mogła być "wzorowa", opiniuje ją główny
plastyk miasta i miejski konserwator zabytków. Jeśli szyld wystaje nad pas jezdni czy chodnika, konieczne są również uzgodnienia z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Nie ma jednolitych wytycznych co do poprawnego wyglądu szyldu, ponieważ zależy to od wielu czynników - m.in. specyfiki miejsca i jego otoczenia. Wzór szyldu jest więc uzgadniany indywidualnie - tłumaczy Szatanik.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?