Ścieżka powstała wraz z budową linii tramwajowej do Małego Płaszowa. Inwestycję prowadziło MPK. - Wykonawca zrobił coś zupełnie innego niż planowano w projekcie. Wygląda jakby inwestor w ogóle nie czuwał nad budową - mówi miłośnik jednośladów Adam Łaczek.
Uważa, że przez takie odstępstwo od projektu, Kraków może stracić dotację unijną na budowę tramwaju. - Projekty rozwiązań wspartych dofinansowaniem są nietykalne przez pięć lat od zakończenia inwestycji. W razie jakichkolwiek zmian Unia Europejska grozi odebraniem kwoty dofinansowania - dodaje Łaczek. Koszt tej inwestycji wyniósł ok. 150 mln zł. UE dała połowę.
Rowerzyści jadący ścieżką rowerową wjeżdżają na przechodzących przez pasy pieszych. Oczywiście, jeśli uda im się minąć barykadującą drogę latarnię.
- Jeżdżę na wprost po ulicy, bo nie będę pakowała się na pasy. Ale to niebezpieczne, bo tu jest skręt dla aut - mówi Magdalena Myśliwska, rowerzystka. - Jak można było nie zauważyć takiego błędu? - pyta.
Rowerzystów denerwuje szczególnie to, że o przejeździe dla nich zapomniano, akurat w miejscu, gdzie masa samochodów wjeżdża na stację paliw.
MPK zapowiada interwencję w tej sprawie. - Już się tym zajmujemy. Na najbliższy wtorek wyznaczone jest spotkanie dotyczące ścieżki z wykonawcą - zapewnia Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. Najprawdopodobniej błąd zostanie naprawiony w ramach robót gwarancyjnych, bez ponoszenia kosztów przez MPK.
Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?