Ma być cicho, równo, a o tym, że tamtędy jeździ tramwaj, mają świadczyć tylko trakcja i cztery niepozorne szyny prowadzone w trawie – zapowiedział Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.
Nowe będzie nie tylko torowisko (wymiana torów i wzmocnienie ich podłoża jest konieczne, bo są w fatalnym stanie), ale i sieć trakcyjna (słupy, kable). MPK właśnie ogłosiło przetarg na wykonanie remontu. Firmy mają czas na złożenie ofert do 7 lipca. Przewidywany czas zakończenia realizacji: listopad 2020 r.
Wyremontowane zostaną dwa tory w pasie zieleni oraz pętla na Biskupinie - mówi rzecznik MPK Tomasz Sikora. - Na razie torowisko ułożone jest na podsypce, na podkładach drewnianych i betonowych. Nie ma odwodnienia, a jak wynika z technicznej ekspertyzy „stan infrastruktury jest zły i nie spełnia wymagań równości w planie i profilu". To największa inwestycja miejskiego przewoźnika w 2020 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w listopadzie będzie gotowe zielone torowisko na Wielkiej Wyspie.
16 maja MPK ogłosiło przetarg na remont fragmentu torowiska przy alei Hallera. Chodzi o odcinek od skrzyżowania z ul. Mielecką do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma (około 600 metrów szyn). W planie jest też przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku ok. 1600 m od Powstańców Śląskich do Beniowskiego, wraz z pętlą Grabiszynek. Prace mają zostać wykonane w tym roku.
Tak jak w przypadku Olszewskiego, na Hallera również ma powstać tak zwane "zielone torowisko". Takie rozwiązanie ma się przyczynić do poprawy warunków życia okolicznych mieszkańców, którzy od dawna skarżą się na hałas dobiegający z al. Hallera.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?