Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lublin: Ratusz szkoli taksówkarzy

Spoza miasta
Spoza miasta
sxc.hu/DJ_maxim
Ratusz po raz kolejny przeszkolił właśnie 60 kierowców z Radio Taxi Echo, które od blisko dwóch lat posługuje się znakiem "Miasto Poleca” przyznanym przez powołaną przez magistrat komisję. Znak ten otrzymały również niektóre lokale i hotele.

Ratusz szkoli taksówkarzy. Będą promować Lublin


- Szkolenia dotyczyły strategii promocyjnej miasta, wiedzy o Lublinie i tego jak ma być postrzegany przez turystów – wylicza Agnieszka Oszust z Kancelarii Prezydenta. Taksówkarze wożą m.in. bezpłatne informatory z wykazem imprez na dany miesiąc wraz z ich opisami.

- Miałem przypadek, gdy pasażerowie pytali mnie o archikatedrę, kościół Dominikanów, bo zamierzali trochę zwiedzić. W ramach swojej wiedzy trochę im opowiedziałem. Teraz wiem znacznie więcej - mówi Wojciech Rowiński z Echo Taxi. - Na pewno nie mogę się pasażerowi narzucać, to on musi zacząć rozmowę - mówi Bartosz Rodzik, jeden z uczestników szkolenia. Wcześniej podobne kursy przeszedł personel z lokali gastronomicznych.

Jak działa program "Miasto Poleca”? Ratusz w folderach i Internecie wskazuje miejsca, za które ręczy, a w zamian właściciele lokali służą informacjami turystom.

W czerwcu zacznie się kolejny nabór do konkursu - Zgłosimy się ponownie. Mamy wielu gości, którzy kierują się tym znakiem - mówi Izabela Kozłowska-Dechnik, właścicielka restauracji Mandragora. - Kelnerzy pytają gości skąd przyjechali, a gdy okazuje się, że to turyści, to po posiłku zawsze polecają im zwiedzenie miasta. Można u nas pobrać bezpłatne mapki i przewodniki.

- Dla nas bardzo dużą wartością są te bezpłatne mapki, bo są spójne i opracowane w kilku językach. Goście chętnie z nich korzystają- przyznaje Agnieszka Mazurkiewicz, dyrektor Grand Hotelu Lublinianka. - Jeszcze chętniej kupowali miejskie gadżety takie jak smycze, kubki, czy koszulki, ale ich produkcja niestety została wstrzymana.

Miejsca ubiegające się o miejskie polecenie sprawdzi specjalna komisja. Chodzi m.in. o jakość usług, wystrój miejsca, muzykę, oryginalność oferty, lokalną kuchnię, wielojęzyczność personelu. Jakość sprawdzać mają m.in. podstawieni przez Ratusz klienci. Tytuły zostaną przyznane na dwa lata.


Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne |
Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO
| Inwestycje | Recenzje | Rowery
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto