Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Logo ZIO 2022 w Krakowie: Twórców zainspirował Rynek Główny [zdjęcie]

Redakcja
Rynek główny i parzenica, czyli ozdobny motyw z rejony ...
Rynek główny i parzenica, czyli ozdobny motyw z rejony ... krakow2022.org
Rynek Główny i parzenica, czyli ozdobny motyw z rejonu południowej Małopolski - to elementy, które znalazły się na logo "miasta zgłaszającego się" Krakowa do olimpiady zimowej. Kosztowało 78 tys. zł.

- To prosty znak graficzny, który niesie ze sobą pewną symbolikę, historię i unikatowość, a także uniwersalność. Jego kolorystyka - biel, kolory niebieski i żółty, nawiązują do barw wykorzystywanych w identyfikacji wizualnej Krakowa i Małopolski - mówi Magdalena Sroka, zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta.

Zobacz też: Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2022 w Krakowie: ruszają konsultacje społeczne

Rynek Główny w Krakowie wydaje się oczywistym elementem - to położony w centrum miasta, największy plac miejski średniowiecznej Europy, zachowany w niezmienionym kształcie od 1257 roku i wpisany na pierwszą listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w roku 1978. Szkoda tylko, że na logo ciężko go znaleźć - jest to ten mały żółty romb. Choć organizatorzy wydaja się bardzo zadowoleni z efektu.

- Nie bez powodu to właśnie Rynek Główny pojawił się w logotypie Krakowa jako Miasta Zgłaszającego. Jeśli Kraków zostanie wybrany gospodarzem ZIO w 2022 roku, Rynek Główny będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne podczas Igrzysk. To tu będzie się choćby znajdować tzw. Medals Plaza, czyli miejsce gdzie co wieczór odbywają się ceremonie medalowe i rozbrzmiewają narodowe hymny. W logotypie Rynek otacza wzór góralskiej parzenicy, symbolizując bliskość Tatr, niezwykłość naszej lokalizacji i polską tradycję - a to wszystko mamy przecież do zaoferowania jako zgłaszający się do organizacji Igrzysk - wyjaśnia Jagna Marczułajtis-Walczak, przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022.

Zobacz też: Kraków walczy o zimową olimpiadę. Delegacja w Lozannie

Wszystkim zainteresowanym spieszymy z wyjaśnieniem, że parzenica to wzór charakterystyczny dla zdobnictwa tatrzańskich górali, jest to roślinny ornament na ramie gwiazdy. Występuje na strojach ludowych z regionu i często zdobi pamiątki z Tatr.

Od 17 marca działa także strona promująca ideę organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022 w Krakowie. Można ja znaleźć pod adresem www.krakow2022.org.

Przypomnijmy, że miasto rozpisało konkurs na logotyp z nagroda pieniężną - 31 000 zł brutto, zwycięzca po zatwierdzeniu przez PKOL miał otrzymać kolejne 10 000 złotych brutto, oraz 20 000 złotych za opracowanie profesjonalnej Księgi Znaku do logotypu. Jednak komisja konkursowa odrzuciła ponad 100 zgłoszonych prac i zleciła wykonanie logo szwajcarskiej firmie Event Knowledge Services.

Logo kosztowało 78 tys. zł. Od 17 marca działa także strona promująca ideę organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022 w Krakowie. Można ja znaleźć pod adresem www.krakow2022.org. Przygotowanie strony kosztowało prawie 69 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto