Krakowska Tauron Arena może zmienić sponsora i nazwę

Piotr Rąpalski
Anna Kaczmarz/Polskapresse/Dziennik Polski
Z końcem stycznia 2020 roku upływa umowny, pięcioletni okres współpracy między Agencją Rozwoju Miasta (zarządcą hali w Czyżynach), a TAURON Polska Energia, obecnym sponsorem tytularnym krakowskiej areny. W związku z tym ARM ogłasza konkurs na sponsora tytularnego obiektu. Chęć uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu można zgłaszać do 23 kwietnia 2019 roku. Bycie sponsorem tytularnym oznacza przywileje na obiekcie i możliwość szerokiego reklamowania się. Jednakże należy za to wspierać funkcjonowanie hali grubymi milionami złotych.

- Naszym celem jest pozyskanie solidnego partnera wizerunkowego i biznesowego, z którym będziemy mogli współpracować na rzecz utrzymania pozycji lidera krakowskiej areny w Polsce. Naszą ambicją jest wzmacnianie pozycji i marki obiektu w Europie i na świecie – mówi Małgorzata Marcińska, Prezes Zarządu ARM S.A. - Ze swojej strony gwarantujemy współpracę z doświadczonym zespołem ludzi, którzy specjalizują się w zarządzaniu najnowocześniejszym obiektem sportowo-widowiskowym oraz pozyskiwaniu największych imprez i eventów w kraju – dodaje Marcińska.

Spółka dodaje, żę od 2015 roku pokrywa koszty eksploatacji obiektu uzyskiwanymi przychodami i co roku wykazuje zysk operacyjny EBITDA. Pytanie czy równocześnie potrafi zebrać pieniądze na przyszłe remonty kosztowanego obiektu. Hali wyrosła też konkurencja w innych miastach. Ponadto jej otoczenie zmienia się, powstają osiedla, które powoli przysłaniają obiekt. A to może nie służyć poszukiwaniom sponsora.

Wybór firmy Tauron na sponsora był owiany wielką tajemnicą, co rodziło wiele domysłów i niejasności.

ARM podaje:

Prawa sponsora:
"Krakowska arena daje bardzo rozbudowane możliwości wizerunkowej ekspozycji marki. Nazwa sponsora jest prezentowana jednocześnie tysiącom osób na różnych etapach realizacji każdego wydarzenia. Sponsor otrzymuje prawo do ekspozycji nazwy wewnątrz i na zewnątrz obiektu.

Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. Nowa marka ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu. W efekcie tych działań powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora.

Ilość i ranga wydarzeń organizowanych w krakowskiej arenie gwarantuje sponsorowi obecność w mediach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Według Instytutu Monitoringu Mediów liczba publikacji w polskich mediach w samym 2018 roku wyniosła ponad 21 tys., czyli średnio 60 dziennie. ARM S.A. realizuje również kampanie promocyjne obiektu w mediach branżowych polskich i zagranicznych. Nazwa obiektu pojawia się na materiałach promujących wydarzenia odbywające się w arenie przygotowywanych przez ich organizatorów. Do wymagań sponsora w zakresie nazwy i elementów graficznych dostosowywana jest strona internetowa obiektu oraz wszelkie materiały promocyjne.

Warunki konkursu:
Ogłoszony przez ARM S.A. konkurs ma na celu pozyskanie sponsora tytularnego hali widowiskowo-sportowej w Krakowie na okres co najmniej trzech lat.

Konkurs jest dwuetapowy. Pierwszy etap, po złożeniu pisemnego zgłoszenia, obejmuje rozmowy z podmiotami zainteresowanymi sponsorowaniem areny. Celem rozmów jest m.in. zapoznanie potencjalnych sponsorów ze specyfiką obiektu oraz poznanie oczekiwań co do charakteru i zakresu wzajemnych świadczeń w ramach umowy sponsorskiej.
Drugi etap konkursu obejmie składanie ofert przez jego uczestników, wybór najkorzystniejszej oferty oraz negocjacje z wyłonionym partnerem. ARM S.A. planuje ogłoszenie drugiego etapu konkursu przed wakacjami 2019 roku.
Udział w pierwszym etapie postępowania nie jest warunkiem udziału w drugim etapie.

Chęć uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu można zgłosić pisemnie na adres Agencji Rozwoju Miasta S.A. (ul. Stanisława Lema 7, 31-571 Kraków) lub mailowo na adres konkurs@arm.krakow.pl, w terminie do 23 kwietnia 2019 roku.
W razie dodatkowych pytań zespół ARM S.A. udzieli wszelkich niezbędnych informacji."

Autor: Joanna Urbaniec

Wideo

Materiał oryginalny: Krakowska Tauron Arena może zmienić sponsora i nazwę - Gazeta Krakowska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stary Krakus
Zmiana sponsora.Zmiana nazwy obiektu,a co za tym idzie zmiana nazw przystanków,również w rozkładach jazdy i informatorach o mieście.Na pewno za to wszystko zapłacimy MY,mieszkańcy miasta rządzonego przez majchroklikę Czy za bezmyślność urzędasów musimy płacić?
Czy nie czas się zastanowić jak długo będzie to jeszcze trwało?A agend też przybywa,no bo trzeba swoich zatrudniać za odpowiednią kasę.
Dodaj ogłoszenie