Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Krakowianie coraz chętniej przesiadają się na rowery [raport]

redakcja
redakcja
To w naszym mieście powstał pierwszy kontrapas w Polsce. ...
To w naszym mieście powstał pierwszy kontrapas w Polsce. ... sxc.hu/maedi
W naszym mieście powstał pierwszy kontrapas w Polsce. Coraz chętniej jeździmy na jednośladach do pracy, na uczelnie i do restauracji.

Kraków wytworzył specyficzną kulturę rowerową. Centrum miasta, ze względu na obecność wielu zabytków, codziennie przepełnione jest turystami. Niezwykle przydatny jest w takiej sytuacji rower, na który przesiadają się studenci, krakowska bohema, zapracowani biznesmeni. Artystyczny charakter miasta spowodował szybki rozwój trendu cycle chic.

Czytaj też: 22 maja zadebiutował KMK Bike: nowy system wypożyczalni rowerów miejskich [poradnik, cennik]

Rowery muszą być oryginalne (własnoręcznie ozdabiane), a ich użytkownicy odpowiednio wystylizowani. Nikogo nie dziwi widok kobiety w spódnicy i na obcasach jadącej na rowerze do modnej knajpki na rynku. Zmniejszenie liczby samochodów na krakowskich ulicach sprzyja walce z dokuczliwym dla mieszkańców smogiem.

Turyści chętnie korzystają z rowerów podczas zwiedzania. Wprawdzie zabytkowe, brukowe ulice nie sprzyjają wygodnej jeździe, jednak jest to zdecydowanie najszybszy środek transportu w obrębie krakowskiego centrum.

W stolicy Małopolski jest już około 150 km tras rowerowych. To tu powstał pierwszy kontrapas w Polsce i miejska wypożyczalnia rowerów. Z BikeOne tylko w pierwszym tygodniu działania skorzystano ok. 800 razy.

Zobacz: Jak KMK Bike sprawdza się po tygodniu działania?

W Polsce na dobre zagościła już moda na rower – zdrową i wygodną alternatywę dla samochodu i komunikacji zbiorowej. Według danych zebranych przez porównywarkę cen okazje.info w maju aż 82 proc. osób, poszukujących roweru w Internecie wybierało modele przeznaczone do jazdy po mieście.

Prawie 85 proc. modeli miejskich wybieranych przez użytkowników sieci stanowią te z ramą typu "damka". Jedną z przyczyn jego popularności jest z pewnością fakt, że na tle innych rowerów "holendry" wyróżniają się wyjątkowymi walorami estetycznymi. Na rynku dostępne są w wielu wersjach kolorystycznych, z ramami o designerskich kształtach i oryginalnymi akcesoriami. Nic więc dziwnego, że te niezwykle stylowe bicykle upodobały sobie głównie kobiety. To one chętnie wybierają oryginalne modele, pasujące do ich sposobu bycia, czy stylu ubierania się.

Młodzi, wykształceni, z dużego miasta - portret miejskich rowerzystów

Rowery miejskie z obniżoną ramą są także bardzo wygodne i stosunkowo uniwersalne. Obserwując cyklistów, przemierzających ścieżki rowerowe, pokusić się można o stwierdzenie, że w kategorii rowerów miejskich, tradycyjny i wynikający z rodzaju ramy podział na modele damskie i męskie nie jest równoznaczny z płcią rowerzysty. Panowie również chętnie korzystają z komfortowych "damek", które pozwalają im między innymi na większą swobodę jazdy.

Rowerzyści planujący zakup roweru miejskiego przez Internet ostateczną decyzję w zdecydowanej większości uzależniają od ceny takiego sprzętu (63 proc.). Mniej popularnymi kryteriami generującymi poszukiwania są: przeznaczenie danego modelu, ilość biegów i producent.

Z zebranych przez portal danych wynika, że ponad 65 proc. chciałaby na nowy rower wydać nie więcej niż 1000 zł. Ponad 26 proc. konsumentów planuje zamknąć swój rowerowy budżet w kwocie 1,5 tys. zł. Modele kosztujące nie więcej niż 500 zł i te o cenie większej niż 2 tys. zł wybierane są sporadycznie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto