Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zobacz, jak wygląda przebudowa ulicy Krakowskiej i mostu Piłsudskiego

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Remont ulicy Krakowskiej i mostu Piłsudskiego
Remont ulicy Krakowskiej i mostu Piłsudskiego Andrzej Banaś
Trwa przebudowa ulicy Krakowskiej i mostu Piłsudskiego. Na ten tydzień zaplanowano m.in. rozpoczęcie układania betonowej podbudowy torowiska na odcinku Podgórska-Skawińska. Na moście Józefa Piłsudskiego rozbierana jest betonowa płyta wypełniająca konstrukcję i zakończyły się już prace nad pomostem.

W ramach przebudowy ul. Krakowskiej na odcinku pomiędzy ul. Skawińską i Podgórską rozpoczęły się już prace brukarskie. Rozbierane są krawężniki, a w przyszłym tygodniu zacznie się układnie nowej nawierzchni chodników z kostki porfirowej. We wjazdach bramowych oraz wzdłuż przejść dla pieszych pojawi się oczyszczony, czerwony porfir pochodzący z rozbiórki ul. Krakowskiej.

Na ten tydzień zaplanowano też rozpoczęcie układania betonowej podbudowy torowiska na odcinku Podgórska-Skawińska. Pozwoli to na rozpoczęcie w niedługim czasie układania prefabrykowanych płyt torowiska. Prace przezbrojeniowe oraz korytowanie prowadzone jest pomiędzy ul. Węgłową, a Meiselsa.

W ramach inwestycji na całej długości ul. Stradomskiej trwają prace przy realizacji betonowej podbudowy torowiska. Wzdłuż ul. Dietla pomiędzy ul. Św. Agnieszki, Bożego Ciała w pasie wydzielonym na torowisko, wykonywana jest podbudowa w środku skrzyżowania. Dodatkowo, na wysokości ul. Św. Agnieszki wykonywana jest I warstwa podbudowy betonowej. Tu też ruszyły prace związane z budową kanalizacji deszczowej oraz przezbrojenia sieci wodociągowej i teletechnicznej.

Połowa skrzyżowania ulic Dietla i Krakowskiej zostanie rozebrana i rozpoczną się tu prace związane z przygotowaniem podbudowy pod montaż przyszłego torowiska. Po tygodniu drogowcy wkroczą na drugą połowę. Etapowanie prac oraz utworzenie dodatkowego przejścia dla pieszych od strony ul. Stradomskiej pozwoli na utrzymanie ruchu pieszych pomiędzy centrum a Kazimierzem. Po tych robotach rozpocznie się korytowanie, przełożenie kabli teletechnicznych i wykonanie wodociągu.

W Zarządzie Dróg Miasta Krakowa informują, że do rozwiązania pozostaje wciąż sprawa inwentaryzacji odnalezionych pod ziemią na skrzyżowaniu Krakowskiej, Dietla i Stradomskiej przyczółków mostu. Po zakończeniu badań w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków relikt prawdopodobnie zostanie zabezpieczony i zasypany. Obecnie trwają też poszukiwania pozostałych przyczółków zabytkowej konstrukcji.

Inwestycja obejmuje też most Piłsudskiego, na którym rozbierana jest betonowa płyta wypełniająca konstrukcję i zakończyły się już prace nad pomostem. Konstrukcja została naprawiona oraz pomalowana na niebiesko. Teraz mostowcy zeszli niżej, czyli pod pomost. Posługując się siecią rusztowań czyszczą skorodowane elementy konstrukcyjne, przęsła są piaskowane i malowane. Prace zakończą się we wrześniu. Nieco wcześniej odświeżone zostaną same przyczółki mostu, najpierw od strony Kazimierza, a później te o strony Podgórza. Filary zostaną m. in. obłożone białym piaskowcem.

Po przebudowie ulica Krakowska ma wyglądać zupełnie inaczej niż dotychczas. Przede wszystkim poszerzone zostaną chodniki - piesi zyskają więcej przestrzeni. Automatycznie zwężona zostanie jednak sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się o około 20 proc. Tramwaje i samochody będą na znacznej części tej ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu. Zadanie obejmuje też renowację mostu Piłsudskiego. Pojawi się na nim m.in. nowe oświetlenie.

WIDEO: Magnes. Kultura Gazura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Zobacz, jak wygląda przebudowa ulicy Krakowskiej i mostu Piłsudskiego - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto