Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Znów długie kolejki po bilety MPK. Rada urzędników?

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Kraków. Ul. Podwale. Kolejka.
Kraków. Ul. Podwale. Kolejka. Adam Wojnar
Ulica Podwale znów była świadkiem kolejki rodem z PRL. Nie stojącej za papierem toaletowym czy schabem bez kości, ale za biletami na komunikację miejską w Krakowie. W pandemii ludzie nie powinni się tak tłoczy, ale się tłoczą, bo ograniczono liczbę punktów sprzedaży biletów - z powodu pandemii. Błędne koło. Według urzędników rozwiązaniem jest innych sposób na zakup biletów, do którego zachęcają.

FLESZ - Paszporty szczepień w UE już w czerwcu?

Urzędnicy na kolejki mają tę samą radę, co zawsze: "W związku z ograniczeniami w funkcjonowaniu Punktów Sprzedaży Biletów, MPK apeluje do pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie, by korzystali z możliwości zakupu biletu przez internet lub w automatach biletowych. Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów, dlatego ważne jest ograniczenie bezpośrednich wizyt i kontaktów w Punktach Sprzedaży Biletów"

MPK zadecydowało o pozostawieniu otwartego jednego PSB przy ul. Podwale 3/5, bo to punkt zlokalizowany w centrum miasta, o największej powierzchni, w którym można zachować odpowiedni dystans.

W poniedziałek, 12 kwietnia, ponad 50 proc. osób stojących w kolejce do Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 przyszło tam, aby nabyć bilet, który mogliby łatwo i bez kolejki kupić np. w jednym z ponad 160 automatów KKM - zaznaczają urzędnicy.

"Przypominamy, że MPK SA pozostawiło otwarty jeden Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 wyłącznie z myślą o osobach, których sprawy nie mogą zostać zrealizowane przez Internet - dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne (np. osoby bezrobotne). W związku z ciągle obserwowaną bardzo wysoką liczbą zarażeń SARS-CoV-2 apelujemy, aby pozostałe osoby zrezygnowały z wizyty w PSB przy ul. Podwale 3/5.
Przypominamy, że:

Zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką funkcjonalność (w przypadku posiadania pytań o mKKM prosimy o kontakt z infolinią - 12 19 150, w przypadku pytań o mKK prosimy o kontakt z infolinią - 12 254 14 00).

Osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (rekomendujemy list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków

Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze i adresu, na który ma zostać odesłana karta.

  • wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej można wypełnić przez Internet - na stronie www.kk.krakow.pl
  • osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres [email protected]
  • przypominamy, że na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.
  • bilety okresowe można kupić za pośrednictwem stron internetowych: m.kkm.krakow.pl oraz ebilet.kkm.krakow.pl

W sprawach związanymi z biletami prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:

  • Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
  • Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
  • Reklamacje – [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Znów długie kolejki po bilety MPK. Rada urzędników? - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto