Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zmienią się ulice. Krakowska będzie przykładem

Redakcja
Wizualizacja ulicy Krakowskiej po przebudowie
Wizualizacja ulicy Krakowskiej po przebudowie Fot. Altrans
Szersze chodniki, zatoki postojowe, prędkość tylko 30 km/h. Tak ma wyglądać przebudowana ul. Krakowskiej. A w przyszłości większości ulic w centrum.

Od 21 do 25 listopada trwały konsultacje z mieszkańcami w sprawie przebudowy ul. Krakowskiej. Remont ma być w 2018 roku. Do końca br. wykonawca, firma Altrans, przygotuje jego koncepcję w oparciu o uwagi mieszkańców. Projekt ma być gotowy do wakacji 2017. Koszt prac koncepcyjno-projektowych to ok. 590 tys. zł.

Wczoraj urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz Stanisław Albricht z Altrans przedstawili podczas Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa wstępne założenia przebudowy. Posiedzenie zaczął jednak wiceprezydent Krakowa ds. inwestycji.

- Na lata 2017-2021 mamy bardzo bogaty program modernizacji torowisk w centrum miasta. Przebudowanych będzie w sumie sześć ulic: Basztowa, Krakowska, Starowiślna, Zwierzyniecka, Kościuszki i Królewska oraz rondo Kocmyrzowskie - mówił wiceprezydent Tadeusz Trzmiel.

Na powyższe zadania miasto dostanie dofinansowanie unijne. Przebudowa Krakowskiej zakłada poszerzenie chodników i stworzenie zatok parkingowych. Liczba miejsc postojowych - ok. 40, ma pozostać niezmieniona. Na pewnych odcinkach samochody będą poruszać się po torowisku. Przebudowane ma być także skrzyżowanie ulic Dietla, Krakowskiej i Stradom. Zakłada się zmianę organizacji ruchu. Z dwóch ostatnich ulic będzie można skręcić tylko w prawo, w Dietla. W ramach inwestycji wyremontowany będzie też most Piłsudskiego. Po przebudowie dopuszczalna prędkość wyniesie 30 km/h.

- To przede wszystkim przebudowa torowiska, żeby było sprawne, szybkie i ciche. Teraz przejeżdżające tramwaje powodują hałas o sile ponad 75 decybeli. Po remoncie będzie niższy o ok. 7 dB - zaznaczył Albricht.

Na konsultacjach mieszkańcy dopytywali się o zieleń. - Założyliśmy, że pojawią się donice, takie jak na Grodzkiej i Rajskiej. Były głosy, żeby sadzić drzewa. Jeśli będzie taka możliwość, to zrobimy to. Pamiętajmy jednak, że poniżej jest sporo różnej infrastruktury - zaznaczył Albricht.

Po uwagach mieszkańców pojawi się także obniżony krawężnik dla rowerzystów od strony ul. Miodowej. Radni dopytywali, czy kolejne przebudowy ulic w centrum również będą przebiegały pod kątem ograniczania ruchu aut. Albricht przyznał, że tak.

Koszt remontu szacuje się na ok. 30 mln zł, z czego wkład miasta to ok. 12 mln.

Choinki, renifery i nieskończona liczba lampek. Tego domu nie da się nie zauważyć

Źródło: DE RTL TV

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto