Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zarząd Dróg się rozrośnie za milion złotych. Nowe biura i laptopy

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Rada miasta przegłosowała zmianę w budżecie pt. "wynajem wraz z dostosowaniem pomieszczeń biurowych dla pracowników Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz zakup laptopów do pracy zdalnej". Kwota 1.037.000 zł. Pytamy ZDMK, czy urzędnicy nie mieszczą się już w siedzibie przy ul. Centralnej? I skoro więcej biur, to po co sprzęt do pracy zdalnej. Urzędnicy odpowiadają.

FLESZ - Kreatywne myślenie to kluczowa kompetencja przyszłości KOMENTARZ

od 16 lat

Dodatkowa powierzchnia biurowa będzie wynajmowana w budynku przy ul. Galicyjskiej 1 znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby ZDMK. - To ten sam budynek, do którego przeprowadziliśmy pracowników z budynku na Złotej Jesieni. Chcemy wynająć jeszcze część piętra. Właścicielem budynku jest podmiot prywatny - informuje Michał Pyclik, rzecznik ZDMK.

Wynajęta powierzchnia pozwoli na przygotowanie miejsc pracy dla ok. 50 osób. Chodzi o 531,97 metrów kwadratowych, czynsz będzie wynosił 59 zł netto za metr, czyli ponad 31 tys. zł miesięcznie.

Pytamy jednak, czy w dość sporym budynku ZDMK przy Centralnej nie można zorganizować pracy tak, by nie trzeba było wynajmować pomieszczeń na wolnym rynku. Czy gmina nie ma innych lokali? Ewentualnie czy rozważano otwarcie oddziału bliżej centrum miasta, np. jakiegoś wydziału, który załatwia sprawy z mieszkańcami i w ten sposób można by uwolnić część miejsca przy Centralnej?

ZDMK odpowiada, że powierzchnia biurowa w budynku przy ul. Centralnej 53 jest maksymalnie wykorzystana, pracownicy pracują w małych, wieloosobowych pokojach. Wynajęcie dodatkowej powierzchni pozwoli na wyprowadzenie pracowników obecnie pracujących w pomieszczeniach na poziomie -1, które wymagają generalnego remontu.

- Są to pomieszczenia, które czasowo zostały przystosowane do potrzeb biurowych, jednak są to piwnice. Pomieszczenia te zostaną wykorzystane na brakującą powierzchnię archiwalno – magazynową - tłumaczy Michał Pyclik. Lokal przy ul. Galicyjskiej został wybrany ze względu na bezpośrednią bliskość od biura przy ul. Centralnej 53 (200 metrów). - Co spowoduje brak konieczności przejazdów pracowników pomiędzy lokalizacjami i pozwoli na centralizację współpracujących z sobą komórek merytorycznych jednostki - dodaje rzecznik.

Aktualnie w ZDMK pracuje 578 osób. Liczba urzędników wzrosła, bo w 2020 roku było ich 550. A więcej ludzi oznacza, więcej laptopów, szczególnie do pracy zdalnej. Trzeba też wymienić stary sprzęt. ZDMK liczy kupić ok. 60 komputerów.

A kiedyś było tak...

Praca zdalna organizowana jest w ZDMK przez kierujących komórkami organizacyjnymi w sposób zdalny naprzemiennie z pracą stacjonarną tj. określeni pracownicy pracują naprzemiennie, w wyznaczonych okresach w sposób stacjonarny i zdalny (praca rotacyjna). - Procentowy podział zdalna/stacjonarna uzależniony jest od natężenia pracy w danym miesiącu oraz wzrostu liczby zachorowań - zaznacza Michał Pyclik.

- Z uwagi na pracę z dokumentami nie ma możliwości organizacji pracy w sposób taki, gdzie pracę można wykonywać na każdym wolnym komputerze. Specyfika pracy w ZDMK wymaga przygotowania indywidualnych, a nie wspólnych stanowisk pracy - dodaje rzecznik, tłumacząc konieczność zakupu laptopów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Zarząd Dróg się rozrośnie za milion złotych. Nowe biura i laptopy - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto