Kraków. Zapłacisz więcej, później ci oddadzą. Komplikacje z opłatami za postój w strefie parkowania

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Za postój w strefie parkowania można płacić w parkomatach albo za pomocą aplikacji mobilnych. Andrzej Wiśniewski
Mieszkańcy zwracają uwagę, że w przypadku płacenia za postój w strefie parkowania za pomocą telefonu w aplikacji mobilnej SkyCash pobierana jest większa opłata niż powinna zostać zaksięgowana za postój. Dopiero po jakimś czasie na konto zwracane są pieniądze za czas, w którym pojazd nie był zaparkowany.

FLESZ - Parkowanie drożeje. Znamy nowe stawki

- Zaparkowałam samochód i zapłaciłam kartą płatniczą 2 zł. Z konta ściągnięto mi kwotę 10,38 zł. Zgłosiłam to przez stronę internetową jako reklamacje usługi po wcześniejszym zalogowaniu się do mojego konta w SkyCash. W historii transakcji widniała kwota 2 zł co zgadzało się z moim wyborem, ale odbiegało od blokady środków na koncie - mówi pani Joanna. - Po dwóch dniach zwrócili mi różnicę. To jednak dziwne postępowanie. Powinnam przecież zapłacić za czas, w którym samochód był zaparkowany. Niezrozumiałe jest pobieranie wyższej kwoty, a później zwracanie pieniędzy, które nie powinny zostać zaksięgowane, jako opłata za postój - dodaje.

Pani Joanna zwróciła się o wyjaśnienie do SkyCash. Tam odpowiedzieli, że po wyborze karty płatniczej jako źródła płatności na karcie blokowana jest kwota niezbędna do opłacenia parkowania od startu do zakończenia działania strefy w danym dniu (strefa funkcjonuje do godz. 20).

- Po zakończeniu parkowania rozliczana jest rzeczywista opłata. Termin odblokowania pozostałej kwoty zależy od banku użytkownika i może to zająć 3-7 dni roboczych - wyjaśnia Izabela Chmielewska z Biura Obsługi Klienta SkyCash. - Ma to na celu zapobieganie przerwaniu parkowania z uwagi na brak środków na karcie, w czasie jego uruchomienia. W przypadku braku wystarczającej ilości środków na parkowanie od startu do zakończenia działania strefy w danym dniu system odrzuci płatność. Jest to mechanizm zabezpieczający w przypadku metody wnoszenia opłat za pomocą opcji start i stop - dodaje.

Stosując metodę naciśnięcia opcji start i stop, parkowanie jest automatycznie rozpoczynane i kończone.

Parkując w strefie płatnego parkowania kierowcy mogą zapłacić za postój korzystając z parkomatów lub aplikacji mobilnych. Miasto do tej pory umożliwiało płatność za pomocą pięciu aplikacji – SkyCash, Pango, moBILET, mPay, ePark. Od stycznia można korzystać z nowej aplikacji – City Park App.

- Korzystanie z aplikacji mobilnych jest wygodne i bezpieczne, za postój można zapłacić nie wychodząc z pojazdu. Aplikacje umożliwiają określenie konkretnego czasu postoju – zasady dotyczące korzystania z aplikacji znajdują się na stronach operatorów. Użytkownik aplikacji mobilnej powinien wybrać daną podstrefę – Podstrefa A, Podstrefa B lub Podstrefa C – przed uruchomieniem parkowania z jej użyciem. Na bieżąco należy je aktualizować - informują w urzędzie.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Zapłacisz więcej, później ci oddadzą. Komplikacje z opłatami za postój w strefie parkowania - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie