Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Za ponad 75 milionów złotych przebudują ulice Królewską, Podchorążych i Bronowicką

Piotr Tymczak
Anna Kaczmarz
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozstrzygnął przetarg na wykonawcę przebudowy ulic Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej wraz z m.in. przebudową torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej, odwodnieniem i oświetleniem. Z

ZIKiT wybrał ofertę firmy Trakcja PRKiI z Warszawy, która zaoferowała wykonanie prac za 75,7 mln zł. Zaproponowany termin wykonania zamówienia to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy, a termin uzyskania przejezdności torowiska dla tramwajów - 10 miesięcy.

Drugim uczestnikiem przetargu była firma ZUE z Krakowa, która złożyła ofertę na 76,9 mln zł.

Kwota jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 70 mln zł (40 mln zł w 2018 r. i 30 mln zł w 2019 r.). ZIKiT będzie musiał więc dopłacić ponad 5 mln zł.

Teraz jeżeli nie będzie odwołania od rozstrzygnięcia przetargu ze strony firmy ZUE, to ZIKiT podpisze umowę z firmą Trakcja PRKiI.

Stan ulic, a zwłaszcza torowisk na trasie do Bronowic, od lat woła o pomstę do nieba. Na tym odcinku często dochodziło do awaryjnych napraw torowisk i wstrzymywania ruchu tramwajów. W styczniu tego roku ZIKiT rozpisał przetarg na przebudowę całego odcinka.

Wykonawca zrealizuje roboty budowlane polegające na przebudowie ulic: Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej obejmujące odcinek od skrzyżowania ulic: Al. Mickiewicza, Al. Słowackiego, Karmelicka, Królewska wraz z tarczą skrzyżowania do skrzyżowania z ul. Rydla wraz z pętlą tramwajową w rejonie skrzyżowania ulic Bronowicka, Rydla. Pojawi się nowy układ drogowy i torowy, zostanie wykonane odwodnienie, oświetlenie, sieć wodociągowa i kanalizacyjna. Zamontowane będą tablice informacji pasażerskiej DIP oaz automaty do zakupu biletów.

Oprócz wymiany szyn na odcinku od ul. Rydla po Aleje Trzech Wieszczów, planowany jest też remont torowiska wzdłuż ulicy Karmelickiej (na odcinku od ul. H. Siemiradzkiego po ATW). Prace tu prowadzone nie będą finansowane w ramach projektu unijnego, ale ZIKiT chce wykorzystać wyłączone z ruchu torowisko i dokonać niezbędnych napraw.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Kraków. Parada zabytkowych autobusów

Autorzy: Amadeusz Calik, Katarzyna Janiszewska, Gazeta Krakowska

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto