Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wybrzuszające się szyny, prędkość jazdy 10 km/h. Ale urzędnicy chwalą się, że intensywnie remontują torowiska

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Remont na ulicy Lubicz
Remont na ulicy Lubicz Andrzej Banas
Mieszkańcy od lat czekają na remont torowisk na al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego, gdzie tramwaje musiały zwalniać nawet do 10 km/h, żeby nie wypaść z torów. Torowisk w złym stanie jest w Krakowie więcej. Ale urzędnicy chwalą się, że od kilku lat miasto prowadzi zintensyfikowane działania. Przy okazji ujawniają plany modernizacji kolejnych torowisk.

FLESZ - Ilu lat może dożyć człowiek? Naukowcy mają odpowiedź

od 16 lat

Remonty torowisk w Krakowie - jaki plan?

O fatalnym stanie niektórych krakowskich torowisk pisaliśmy wielokrotnie. W niektórych dzielnicach dochodziło do sytuacji, że tramwaje musiały zwalniać nawet do 10 km/h, szybsza jazda mogłaby się zakończyć wykolejeniem. Tak było chociażby na ulicy Jana Pawła II. Tradycją w Krakowie stało się również wybrzuszanie się szyn podczas upalnych dni.

Tymczasem urzędnicy chwalą się, że od kilku lat miasto prowadzi zintensyfikowane działania na torowiskach - prace modernizacyjne pozwalają zastosować nowoczesną technologię, która wpływa na lepszy komfort podróżujących komunikacją tramwajową. - Szczególnie sporo robót zostało wykonanych w rejonie tzw. pierwszej obwodnicy - były to zarówno prace serwisowe jak i inwestycyjne - przekonują w ZDMK.

Urzędnicy podają przykłady. Przypominają, że niedawno zakończyli gruntowną naprawę torowiska na ul. Ujastek Mogilski. - Na krakowskich torowiskach od kilku lat sporo się dzieje, mamy większe modernizacje, jak również drobniejsze prace serwisowe - równie ważne. Nie zwalniamy tempa, dobry stan torowisk to jeden z naszych priorytetów - mówi Janina Pokrywa, zastępca dyrektora ds. dróg w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Planowane są kolejne inwestycje. Teraz ZDMK szuka wykonawcy, który przebuduje torowisko tramwajowe w ciągu ul. Jana Pawła II (od placu Centralnego do Ptaszyckiego) i ul. Ptaszyckiego (do ul. Bardosa). Roboty potrwają 10 miesięcy od przekazania placu budowy. Na oferty urzędnicy czekają do 28 czerwca br. Nowe, przebudowane torowisko, które pojawi się już po zakończeniu prac, pomoże zapewnić ruch tramwajowy do Kopca Wandy, w kierunku Pleszowa lub Wzgórz Krzesławickich w trakcie kolejnej zaplanowanej inwestycji - przebudowy al. Solidarności.

W przypadku tej krakowskiej arterii ZDMK chce przebudować torowisko na odcinku od placu Centralnego do ul. Bulwarowej. Obecnie prace są w fazie projektowej. - Planujemy, że dokumenty będą gotowe we wrześniu br. Gdy będziemy mieć już plany przebudowy - ogłosimy przetarg na ich wykonanie, będzie to zapewne już w przyszłym roku - twierdzą urzędnicy. Dodatkowo kompletowana jest dokumentacja, aby ogłosić przetarg na opracowanie projektu dla al. Solidarności. Chodzi o odcinek od Bulwarowej do granic drogi ekspresowej S7. Przetarg ma zostać ogłoszony w trzecim kwartale br.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wybrzuszające się szyny, prędkość jazdy 10 km/h. Ale urzędnicy chwalą się, że intensywnie remontują torowiska - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto