Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wybrane materiały z rozbiórki na trasie budowanej linii tramwajowej do Mistrzejowic dostaną drugie życie. Przejmie je ZZM

Aleksandra Łabędź
Aleksandra Łabędź
Wideo
od 16 lat
Mała architektura, która koliduje z budową linii tramwajowej do Mistrzejowic dostanie drugie życie. W lipcu br. partner prywatny budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic rozpoczął prace przygotowujące teren inwestycji pod przebudowę infrastruktury podziemnej oraz miejsca pod budowę przyszłego torowiska. Należy do nich m. in. usuwanie kolidującej infrastruktury, w tym również ławek i koszy. Te które będą nadawały się do dalszego użytkowania przejmie Zarząd Zieleni Miejskiej.

"Nigdy nie planowano utylizować dobrych ławek czy koszy"

- Materiał z rozbiórki, w tym mała architektura, która jest demontowana (ławki, kosze) należą w całości do partnera prywatnego – zgodnie z zapisami umowy. Zarząd Dróg Miasta Krakowa zwrócił się do niego z prośbą o wskazanie sposobu zagospodarowania tego materiału oraz ewentualne podjęcie współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej (ZZM), celem jego ponownego wykorzystania - informuje krakowski magistrat.

Partner prywatny wyraził chęć współpracy z inspektorami ZZM. Pracownicy miejskiej jednostki biorą czynny udział przy demontażu małej architektury. Elementy, które otrzymują ich pozytywną ocenę, pod względem stanu technicznego są przekazywane do wykorzystania przez ZZM. Pojawią się w innych częściach miasta, każda dobra ławka znajdzie nowe miejsce.

Minął już ponad miesiąc od rozpoczęcia prac

W przeciągu miesiąca od rozpoczęcia budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic prace skoncentrowane były na przygotowaniu terenu pod przebudowę infrastruktury podziemnej oraz miejsca pod budowę przyszłego torowiska. W tym samym czasie odbyły się również głośne protesty mieszkańców i aktywistów wobec wycinki drzew pod budowę tej inwestycji.

- Naszym pierwszym zadaniem było odpowiednio przygotować teren, dlatego prace zaczęliśmy od usuwania elementów kolidujących. Wiązało się to z wyburzeniem kilku lokali użytkowych oraz wycinką drzew. Rozpoczęliśmy także prace nad przebudową sieci wodociągowej na południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu oraz rozebraliśmy wał ziemny przy ul. Krzesławickiej – mówił Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak i dodał: - Wielkimi krokami zbliżamy się do robót zasadniczych, dlatego rozpoczęliśmy także proces inwentaryzacji budynków w bliskim sąsiedztwie inwestycji.

Tramwaj do Mistrzejowic z tunelem i rozbudowaną pętlą

Przypomnijmy, że nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.

"Czternastki" będą wyższe, Kaczyński zdradził szczegóły

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Wybrane materiały z rozbiórki na trasie budowanej linii tramwajowej do Mistrzejowic dostaną drugie życie. Przejmie je ZZM - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto