Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Strażacy przetestowali nową drogę i tunele. Teraz czas na poprawki. W sierpniu pojadą tam samochody? [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trasę Łagiewnicką sprawdziła już m.in. Straż Pożarna.
Trasę Łagiewnicką sprawdziła już m.in. Straż Pożarna. Trasa Łagiewnicka
Coraz bliżej do oddania do użytku Trasy Łagiewnickiej. Plan jest taki, by nową drogą samochody pojechały w sierpniu. Uruchomiona ma zostać także linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Na razie inwestycja przeszła pomyślnie testy przeprowadzone przez Straż Pożarną. Odbiory się jednak jeszcze nie zakończyły. Wykonawca ma także dokonać poprawki.

- Straż Pożarna zatwierdziła inwestycję po wykonaniu testów dotyczących oddymiania w tunelach i przeprowadzeniu ćwiczeń przeciwpożarowych. Odbiory były też przeprowadzane ze strony sanepidu, czy gestorów sieci, m.in. Wodociągów, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, zakładu energetycznego, PKP. Pozostały końcowe odbiory ze strony nadzoru budowlanego i inwestora. Wykonawca ma także wykonać drobne poprawki dotyczące nawierzchni i zrealizować do końca nasadzenia oraz prace związane z rozmieszczeniem zieleni - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Zakończenie budowy Trasy Łagiewnickiej planowano z końcem 2021 r. Później przesunięto termin na koniec marca 2022 r., a następnie na koniec czerwca 2022 r. Mamy połowę roku i informację, że budowa została zakończona, ale potrzebne są poprawki, nie ma więc na razie dokładnego terminu, kiedy nową drogą pojadą samochody. Plany są takie, by nastąpiło to jeszcze w czasie tegorocznych wakacji, ale w spółce Trasa Łagiewnicka zdają sobie sprawę, że nie uda się już tego zrobić w lipcu, więc pozostaje sierpień.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.

Inwestycja objęła też budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.

W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.

FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto