Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: postępy w budowie drogi, nowej linii tramwajowej i tuneli [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Są kolejne postępy w budowie Trasy Łagiewnickiej. Powstaje nowa linia tramwajowa i łącznica, która połączy ją z ul. Zakopiańską, na której powstaje druga para torów. Coraz bardziej zaawansowane są też prace związane z budową tuneli - drogowych i tramwajowego. Przy ul. Kobierzyńskiej kierowców czekają natomiast niedługo zmiany w organizacji ruchu spowodowane kolejnym etap prac w tym rejonie.

- Zaawansowane są prace związane z budową drugiego toru tramwajowego wzdłuż ulicy Zakopiańskiej. W wakacje tramwaje powinny więc jeździć do pętli w Borku Fałęckim po dwóch torach, a nie po jednym jak dotychczas. Nie będzie więc już ograniczeń w kursach - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje na odcinku między Kurdwanowem a ul. Zakopiańską. Wyłożono już m.in. szyny dla nowej linii w tunelu między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Postępują też prace związane z budową łącznicy, która połączy nową linię z torowiskiem przy ul. Zakopiańskiej.

W tunelu między sanktuariami prowadzone są też prace związane z budową jezdni dla samochodów. Tunel budowany jest metodą odkrywkową - najpierw grunt został wykopany, powstała konstrukcja obiektu, a teraz jest zasypywana.

W inny sposób powstaje tunel w rejonie ulic Turonia i Ludwisarzy. Tam najpierw w ziemię wkopano ściany szczelinowe obiektu, później ułożono strop, a teraz wydobywana jest ziemia z wnętrza tunelu.

Prace prowadzone są także przy tunelu pod ul. Kobierzyńską. W związku z nimi od 26 maja mają zostać wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na tej ulicy. Ruch aut z jezdni wschodniej zostanie przełożony na jezdnię zachodnią (bliżej ul. Grota-Roweckiego). Takie rozwiązanie ma funkcjonować do I kwartału 2021 r. W związku z tym przystanek autobusowy zlokalizowany przy skrzyżowaniu ul. Kobierzyńskiej i Grota-Roweckiego zostanie przesunięty o ok. 60 metrów w kierunku wjazdu do pobliskiej parafii.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto