Kraków. Trasa Łagiewnicka: Pielgrzymi będą mieli lepszy dostęp do sanktuariów. Powstaje podziemny przystanek [WIZUALIZACJE, ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje linia tramwajowa z tunelem i podziemnym przystankiem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje linia tramwajowa z tunelem i podziemnym przystankiem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Trasa Łagiewnicka
Udostępnij:
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej, a w ramach niej tunel tramwajowy z podziemnym przystankiem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Trwają prace związane z budową tego przystanku, a inwestor udostępnił właśnie wizualizacje prezentujące, jak to miejsce ma docelowo wyglądać.

FLESZ - Ile w tym roku wydamy na święta? Jak zamierzamy je spędzić?

- Z podziemnego przystanku będzie można wyjść lub wyjechać 14-osobowymi windami na teren w sąsiedztwie Mostu Miłosierdzia, skąd jest znacznie bliżej do sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II niż z dotychczasowego przystanku tramwajowego przy ulicy Zakopiańskiej - podkreśla Krzysztof Migdał z gminnej spółki Trasa Łagiewnicka.

- W podziemnym przystanku położono już tory tramwajowe. Rozpoczęły się natomiast prace związane z układaniem krawężników peronowych. W ramach prac wykończeniowych wprowadzane są ściany ze spieków niepalnych, które mają zabezpieczać pomieszczenie przed rozpraszaniem się ognia - dodaje Krzysztof Migdał.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km (wraz ze spłatą kredytu za ok. 1,2 mld zł), powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Prace mają się zakończyć w połowie 2022 r.

Nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje będą przejeżdżać w tunelu między sanktuariami. Obok powstaje tunel samochodowy.

Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (to wspomniany podziemny przystanek, który mają obsługiwać dwie windy o pojemności 14 osób) i przy ul. Zakopiańskiej. Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu nie trzeba będzie już jeździć z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj.

Między sanktuariami, nad tunelami samochodowym i tramwajowym, powstaje część parkowa. Zasadzono tam drzewa.

Oprócz tuneli między sanktuariami w ramach zadania powstają też podziemne przejazdy dla aut: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji w rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Konrad Olszówka
Fajnie, szkoda tylko, że w centrum miasta takich inwestycji nie ma. Ciekawe jakby mogło wyglądać metro w Krakowie.
Dodaj ogłoszenie