Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaje na os. Azory mają pojechać wzdłuż ulicy Opolskiej w 2020 r.

Piotr Rąpalski
Miasto wybrało już wariant przebiegu planowanej do budowy nowej linii tramwajowej Krowodrza Górka-Azory. Uwzględniono uwagi mieszkańców.

Linia tramwajowa ma przebiegać od Krowodrzy Górki wzdłuż ul. Opolskiej, przez węzeł drogowy przy ul. Różyckiego, a następnie do pętli autobusowej przy Weissa. Po konsultacjach z mieszkańcami zrezygnowano z budowy torowiska ulicami: Wybickiego, Łokietka lub Batalionu „Skała” i dopiero stamtąd wychodzącego na ul. Opolską.

Projektowanie i budowa linii planowane jest na lata 2016-2020, podobnie jak linii tramwajowej Krowodrza Górka-Górka Narodowa, choć tu prace mają ruszyć wcześniej. Urzędnicy zabiegają o tzw. decyzje środowiskowe dla obu inwestycji. Muszą uzyskać dokumenty w tym roku, aby móc wystąpić o dotacje unijne. Linia na Azory to koszt 63 mln zł, a do Górki Narodowej 434 mln zł.

Dofinansowanie z UE może wynieść co najmniej 60 proc. kosztów, ale wnioski o nie trzeba złożyć w ciągu kilku miesięcy. Jeśli potrzebne decyzje zostaną zaskarżone przez mieszkańców, gmina może nie zdążyć. - Liczę, że tak się nie stanie, bo uwzględniliśmy wiele wniosków krakowian dotyczących inwestycji - mówi Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.

Nowa linia na Azory ma mieć 1,9 kilometra, cztery przystanki, a przy węźle drogowym Weissa/Opolska powstanie trzypoziomowy parking na 215 samochodów. W konsultacjach z miastem mieszkańcy wywalczyli m.in. budowę kładki dla pieszych nad ul. Opolską na wysokości ulicy Mehoffera, kładkę rowerową nad Weissa i połączenie ulic Chełmońskiego i Różyckiego.

Inwestycja ma zostać połączona z budową linii tramwaju Krowodrza Górka-Górka Narodowa. Jej pierwszy odcinek ma przebiegać od istniejącej pętli do torów kolejowych przy ul. Bociana - ok. 3 km torowiska wraz z odcinkiem Trasy Wolbromskiej i tunelem dla aut w ciągu ulicy Opolskiej. Drugi odcinek (1,6 km) ma dotrzeć do pętli Górka Narodowa w okolicy al. 29 Listopada, gdzie powstanie terminal autobusowy. Mają pojawić się też parkingi: na 256 aut przy pętli Górka Narodowa, 97 miejsc przy pętli Krowodrza Górka oraz 112 miejsc przy ul. Pachońskiego.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Tramwaje na os. Azory mają pojechać wzdłuż ulicy Opolskiej w 2020 r. - Strefabiznesu Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto