- Pojazdy te po raz pierwszy jechały połączone, dlatego też trakcja nie wytrzymała tak dużego poboru energii. Napięcie na trakcji znacznie spadło i pociągi musiały się zatrzymać - tłumaczy Beata Malec z Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Przymusowy postój Acatusów na stacji "Łowczówek Pleśna" trwał ponad 20 minut.
- Pociąg jest wręcz naszpikowany elektroniką, nie można go więc sterować ręcznie. Samo uruchomienie też sporo trwa - dodaje Malec.
Kilkanaście minut poślizgu spowodowały także utrudnienia na odcinku Tarnów - Kraków, gdzie obecnie trwają prace torowiskowe.
Przekazane Acatusy-2 to kolejne składy, jakie w tym roku zakupiły władze województwa. W sumie będzie ich pięć, a cały koszt inwestycji to ponad 91 mln zł, z czego 62 mln zł pochodzi z funduszy unijnych. Pierwsze dwa pociągi tego typu jeżdżą po małopolskich torach już od 28 stycznia.
Acatus-2 może osiągać prędkość do 160 km/h. Każdy pojazd wyposażony jest w 180 miejsc siedzących - 20 wydzielonych jest dla I klasy. Pociąg wyposażony jest w monitoring, klimatyzację, a także udogodnienia dla niepełnosprawnych - obniżoną podłogę i windę.
Czytaj także: Pojedziemy supernowoczesnymi pociągami ACATUS-2 [ZDJĘCIA]
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Były ubek podejrzany o podpalanie kobiety
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?