- Opcja kupienia biletu komunikacji miejskiej przez telefon komórkowy to bubel - mówi pan Jan, który codziennie jedzie do pracy przez tunel tramwajowy pod Dworcem Głównym. - Bardzo dobrze, że ktoś pomyślał o możliwości sprzedawania biletów bez zbędnych papierków, ale nie dość, że proces kupienia biletu przez komórkę jest skomplikowany, to na dodatek nie wszędzie działa - denerwuje się internauta.
W krakowskiej komunikacji miejskiej istnieje możliwość kupienia biletu przy pomocy specjalnych programów oferowanych przez dwóch różnych dostawców. W teorii jest to proste, wiele osób zapomina jednak, że chcąc kupić bilet używając telefonu, wcześniej konieczne jest aktywowanie takiej usługi, zarejestrowanie się i wykonanie przedpłaty. Dopiero wtedy możemy myśleć o płaceniu za przejazd komórką - po tym jak wsiądziemy do pojazdu.
Według wyliczeń Zarządu Infrastruktury i Transportu, miesięcznie dokonuje się około 35 tys. opłat za przejazd przy pomocy telefonów. - Niestety, usługa jest niepełna, ponieważ nie działa, kiedy nie mamy zasięgu, a tak jest właśnie w tunelu szybkiego tramwaju - mówi pan Jan.
- Czy ZIKiT nie powinien pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu? - Nie mieliśmy zgłoszeń o problemach z kupnem biletu przez telefon - mówi Michał Pyclik z ZIKiT. - W części tunelu zasięg jest, jeśli jednak ktoś nie może dokonać opłaty komórką, może skorzystać z automatów biletowych, zarówno na peronach, jak i w pojazdach.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?