Kraków. Rozkopali i zablokowali dwie długie ulice w Nowej Hucie, a robotników trudno wypatrzeć [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Z powodu remontu torowiska na ul. Ptaszyckiego i al. Jana Pawła II tworzą się ogromne korki.
Z powodu remontu torowiska na ul. Ptaszyckiego i al. Jana Pawła II tworzą się ogromne korki. Joanna Urbaniec
Udostępnij:
Trwa przebudowa torowiska na al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego. Ulice zostały rozkopane, zawężono tam ruch do jednego pasa w każdym kierunku i tworzą się ogromne korki. Mieszkańcy narzekają jednak, że na długich odcinkach prace nie są wykonywane. Zastanawiają się, dlaczego nie można więc otworzyć części jezdni, które zagrodzono.

FLESZ - Wjazd samochodem do centrum niemożliwy?

- Trwa remont torowiska na odcinku od placu Centralnego aż do ulicy Bardosa. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że na budowie od 15 wrześnie nic się nie dzieje. Jako uczestnik ruchu, który zmierza w tamtą stronę codziennie jestem tym faktem bardzo zbulwersowana i rozczarowana. O godzinie 16.15 na placu budowy nie znajdziemy żadnego sprzętu ani żywej duszy. A korki tworzą się olbrzymie z uwagi na wyłączenie jednego pasa ruchu. Dojazd z ronda Czyżyńskiego do ulicy Bardosa zajmuje ok. 45 minut - komentuje jedna z mieszkanek Krakowa.

O wyjaśnienia zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Miasta Krakowa. - Być może mieszkance chodzi o brak prac na ogrodzonym fragmencie ulicy. Tam nie są planowane prace. Został on wygrodzony by zapewnić dostęp do przebudowywanego torowiska i zapewnić bezpieczeństwo kierujących i prowadzących prace. Przy samym zakresie dotyczącym torowiska prace idą zgodnie z planem - zakończono rozbiórkę i korytowanie - informują w ZDMK. - Trwają prace związane z wykonywaniem fundamentów słupów trakcyjnych. Na dniach rozpocznie się wykonywanie podbudowy. Prace są prowadzone do godziny 17. ZDMK nie ingeruje w organizację prac, a wymaga realizacji inwestycji w ciągu 10 miesięcy w tym powrót tramwajów po 8 miesiącach - dodają.

W piątek przed południem sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja. Około godz. 10.30 na długim terenie objętym budową (od placu Centralnego do ul. Bardosa) dostrzegliśmy koparki i sprzęt budowlany w trzech miejscach. W jednym z nich prowadzono prace. Na całej długości wyłączone jest z ruchu po jednym pasie w każdym kierunku, na pasach udostępnionych do jazdy tworzą się więc zatory, nawet poza godzinami szczytu.

Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego rozpoczęła się 20 września. W ramach inwestycji przebudowane zostanie torowisko tramwajowe na al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego, na odcinku od placu Centralnego do ul. Bardosa, wraz z siecią trakcyjną, odwodnieniem i kolidującą infrastrukturą techniczną. Pracami objęte zostały także skrzyżowania: ul. Zuchów i Zachemskiego, Daniłowskiego, Klasztornej i Bulwarowej.

Koszt inwestycji to ponad 33 mln zł. Wykonawca ma 10 miesięcy na wykonanie zadania, które obejmuje prace związane z remontem torowiska i jezdni w miejscach przecięcia z torami. Prace powinny się zakończyć do wakacji przyszłego roku.

W związku z inwestycją tramwaje nie kursują na odcinku od placu Centralnego do przystanku „Bardosa”. Natomiast powróciły na ul. Ujastek.

Przypomnijmy, że torowisko na ul. Ptaszyckiego i al. Jana Pawła II od lat było w bardzo złym stanie i tramwaje musiały jeździć tam z prędkością do 10 km/h. Pasażerowie bardzo narzekali na warunki przejazdu na tym odcinku.

W rejonie budowy planowana jest inna ważna inwestycja miejska: parking park&ride "Suche Stawy".

Istniejąca płyta parkingowa na ul. Ptaszyckiego (rejon przystanku tramwajowego „Suche Stawy”) zostanie wyposażona w 93 miejsca parkingowe, w tym cztery dla osób niepełnosprawnych oraz 12 miejsc zadaszonych stanowisk rowerowych.

ZDMK niedawno ogłosił przetarg na opracowanie projektu i wykonanie robót dotyczących przebudowy istniejącej płyty postojowej dla aut przy ul. Ptaszyckiego i budowy tam parkingu park&ride "Suche Stawy". Plan jest taki, by nowy obiekt w sąsiedztwie stadionu i hali Hutnika powstał w 2022 r.

Otwarcie ofert złożonych w przetargu zaplanowano na 25 października 2021 r. W specyfikacji przetargowej zaznaczono, że zamówienie ma zostać wykonane w terminie 200 dni od dnia zawarcia umowy.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Rozkopali i zablokowali dwie długie ulice w Nowej Hucie, a robotników trudno wypatrzeć [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie