Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków: rewolucja w komunikacji. ZIKiT tłumaczy [MAPA]

jkl
Liczba tramwajów w godzinie szczytu komunikacyjnego po wprowadzeniu zmian w komunikacji w Krakowie.
Liczba tramwajów w godzinie szczytu komunikacyjnego po wprowadzeniu zmian w komunikacji w Krakowie. grafika: ZIKiT
Za tydzień, 17 listopada, w Krakowie zacznie obowiązywać nowa siatka połączeń komunikacji miejskiej. Pasażerów wozić będą 22 linie tramwajowe i 141 autobusowych. Przedstawione zmiany już wzbudziły ogromne kontrowersje wśród pasażerów. "Zmiana została przygotowana w oparciu o szereg analiz rzeczywistych potoków pasażerskich, czyli tego jak układają się podróże pasażerów w skali całej aglomeracji" - informuje ZIKiT.

Kraków: rewolucja w komunikacji. Oto nowa siatka połączeń [LISTA, MAPY, DYSKUSJA]

Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Wypowiedz się na forum pod artykułem!

Internauci w w komentarzach na forum Nasze Miasto Kraków krytykują zmiany. "Żeby dojechać na drugi koniec miasta, trzeba będzie poświęcić ze dwie godziny, korzystając z biletów jednorazowych wydać ze 20 zł w jedną stronę i przesiadać się ok 10 razy" - pisze "ja". "8 50 lat jeździła do Bronowic i nikomu to nie przeszkadzało" - pisze "krakowianka". "Przywrócić autobus 142 na Cmentarz Batowicki. Ten cmentarz nie ma bezpośredniego połączenia z Nową Hutą" - napisała "emerytka". (Czytaj więcej komentarzy).

Na

internetowej stronie ZIKiT-u

pojawiła się informacja, w której urzędnicy tłumaczą, dlaczego przeprowadzili zmiany.

"Krakowska siatka połączeń, która funkcjonuje w tym momencie, została opracowana w 1999 roku i mimo wprowadzania w niej na bieżąco korekt, nie odpowiada już w pełni potrzebą zmieniającego się miasta. Nowa siatka połączeń jest tak ułożona, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom pasażerów, które zostały ujawnione podczas badań. Symulacje pokazują, że dzięki temu zmniejszą się globalne czasy podróży i oczekiwanie na przesiadkę.
Głównymi przesłankami dla tworzenia nowego układu linii były:
- rosnąca liczba podróży odbywanych KMK, zwłaszcza odbywanych tramwajem
- konieczność uwzględnienia potrzeb transportowych mieszkańców osiedli mieszkaniowych, zwłaszcza o zabudowie wielorodzinnej (w nowych lokalizacjach, w wyniku zagęszczania i rozbudowy lokalizacji istniejących),
- dążenie do wyodrębnienia szkieletu układu komunikacyjnego, opartego na liniach magistralnych, skupiającego linie tramwajowe i najważniejsze linie autobusowe

Pojawiają się pytania dlaczego takie zmiany a nie inne, czym kierowali się autorzy zmian? Do przygotowania marszrutyzacji wykorzystano nowoczesne metody modelowania komputerowego, których wyniki weryfikowano wnioskami płynącymi ze spotkań z Radami Dzielnic. Głównymi zasadami planowania były:
- dopasowanie układu linii transportu zbiorowego do przemieszczeń pasażerów,
- minimalizacja całkowitego czasu podróży,
- dostosowanie układu linii transportu zbiorowego do zagospodarowania miasta,
- zapewnienie połączeń i synchronizacji linii miejskich i podmiejskich,
- ograniczenie pokrywania się linii tramwajowych i autobusowych,
- zapewnienie szczególnie wysokiej dostępności transportu zbiorowego w centrum miasta (...)

Jak oceniasz siatkę połączeń? Co się Wam podoba, a co nie? Wypowiedz się na forum pod artykułem!



Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto