Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rajdy zabytkowych i elektrycznych aut na ulicach miasta [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W czwartek (5 września) wieczorem na Rynku Głównym odbył się start honorowy dwóch widowiskowych imprez motoryzacyjnych. Rozpoczął się tam 8. Rajd Polski Historyczny oraz 2. Rajd Polski Nowych Energii.

W obecności tłumnie zebranych widzów, w majestatycznej scenerii krakowskiego Rynku Głównego, u stóp Bazyliki Mariackiej odbył się uroczysty start załóg, uczestniczących w 8. Rajdzie Polski Historycznym i w 2. Rajdzie Polski Nowych Energii.

Honorowymi starterami blisko 40 załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski byli m.in. zawodnik rajdowy i promotor elektromobilności Grzegorz Olchawski, dyrektor zawodów Erwin Meisel oraz prezes Automobilklubu Krakowskiego, Paweł Owczyński. Startowi towarzyszyła wystawa pojazdów zabytkowych, należących w większości do krakowskich kolekcjonerów.

Z Rynku Głównego uczestnicy wyruszyli na trasę etapu nocnego, wiodącego drogami Jury Krakowskiej. Kolejne etapy będą prowadzić w piątek przez Pogórze Wielickie, Beskid Wyspowy i Niski, a w sobotę – przez Beskid Makowski. W sumie trasa dla 8. RPH liczy ponad 900 km i biegnie po najtrudniejszych odcinkach dróg na południu Małopolski. Ponad połowę całego dystansu stanowią próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy.

2. Rajd Polski Nowych Energii ma trasę krótszą (ok. 600 km), ale za to bardzo wysoką rangę; jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego w świecie cyklu rajdowego dla pojazdów elektrycznych.

Bazą imprezy jest tradycyjnie Wieliczka (hotel Soray). Metę rajdów wyznaczono na placu Wielkiej Armii Napoleona, u stóp Wawelu, w sobotę (7 września) o godz. 16.40 (8. RPH) i 17.10 (2. RNE). Tam kibice po raz kolejny będą mogli porozmawiać z uczestnikami rajdów i zobaczyć ich pojazdy.

W 8. RPH uczestniczą klasyczne samochody, wyprodukowane nie później, niż przed końcem roku 1990. Najstarszym autem jest Ford Anglia rocznik 1960; jedzie nim bardzo doświadczona załoga luksembursko-francuska Christian Crucifix/Joseph Lambert. W 2. RPNE startują wyłącznie auta elektryczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Rajdy zabytkowych i elektrycznych aut na ulicach miasta [ZDJĘCIA] - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto