Kraków. Przełomowy krok na budowie Trasy Łagiewnickiej. Przekopano ostatni z tuneli [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej przekopano ostatni z tuneli między ulicami Ludwisarzy i Tokarską.
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej przekopano ostatni z tuneli między ulicami Ludwisarzy i Tokarską. Trasa Łagiewnicka
Ważny krok zrobiono w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej. Przebito się tam pod ostatnim z powstających obecnie tuneli - między ulicami Ludwisarzy i Tokarską. Pięć tuneli zostało więc już przekopane na wylot. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac na budowie Trasy Łagiewnickiej. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

Trasa Łagiewnicka. Jedna z największych inwestycji w Krakowie

-

Przekopana została nawa północna tunelu pomiędzy ulicami Ludwisarzy i Tokarską. Nawa południowa zostanie przekopana w przyszłym tygodniu

- informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka. - Oznacza to, że wszystkie tunele powstające obecnie w ramach inwestycji zostały już przebite na wylot - dodaje.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

- Obecnie najbardziej zaawansowane prace są w tunelu pod skrzyżowaniem ulic Turowicza i Herberta, który jest już przejezdny. Tam trwają prace wykończeniowe. Roboty w różnym stopniu zaawansowania prowadzone są także na innych odcinkach. Tunel między ulicami Ludwisarzy i Tokarską jest wykonywany jako ostatni - wyjaśnia Krzysztof Migdał.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (w rejonie mostu Miłosierdzia) oraz przy ul. Zakopiańskiej.

FLESZ - Rachunki za prąd idą w górę

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie