Kraków. Pasażerowie skarżą się na problemy z wymianą biletów MPK 11.02.2021

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Aby wymienić albo zwrócić stare bilety trzeba się udać do punktów sprzedaży biletów MPK. Ustawiają się tam długie kolejki. Andrzej Banaś
Mieszkańcy skarżą się, że wprowadzenie nowych cen za przejazdy tramwajami i autobusami sprawiło wiele problemów dla posiadaczy starych biletów. W MPK przekonują, że robią wszystko, co możliwe, by ułatwić życie pasażerom.

FLESZ - Zima nie odpuszcza

Jest duży problem z oddawaniem już nieaktualnych biletów. Według radnych i MPK mając dwa stare bilety powinienem pojechać je wymienić na nowe do punktu na drugim końcu Krakowa, postać dwie godziny w kolejce, ryzykować zarażenie i być zadowolonym

- komentuje jeden z mieszkańców.

Zadaje też pytania:

  • "Dlaczego nie można przez jakiś okres (np. 3 miesiące) jeździć na starych biletach - w końcu zakup biletów jest zawarciem umowy?";
  • Dlaczego nie mogę wymienić biletów na nowe za dopłatą, tam gdzie je kupiłem - w najbliższym kiosku?

Marek Gancarczyk, rzecznik MPK, wyjaśnia: - Można wymienić stare bilety na nowe, ale jest też możliwość ich zwrotu. Jeżeli ktoś odda stare bilety, to zwrócimy mu kwotę, za jaką zostały zakupione. Wymiana biletów jest możliwa w punktach sprzedaży biletów. Trzeba tam w tym celu przyjechać, ale nie trzeba tego robić od razu, stojąc obecnie w kolejkach na mrozie. Jest na to czas do 31 lipca tego roku.

MPK przypomina:

  • Bilety komunikacji miejskiej można kupić w ponad 160 automatach KKM stojących na ulicach miasta oraz w automatach zamontowanych w każdym tramwaju i autobusie. Można to zrobić też wykorzystując aplikacje mobilne.
  • Bilety z nieaktualną ceną będzie można wymienić za dopłatą na nowe przez najbliższe pół roku do 31 lipca 2021 roku.
  • Wniosków o wydanie Karty Krakowskiej nie trzeba składać osobiście w punktach sprzedaży biletów. Można to zrobić nie wychodząc z domu przez internet na stronie www.kk.krakow.pl.
  • Osoby, które chcą otrzymać fakturę za zakupione bilety również nie muszą przychodzić do punktów, wystarczy, że zgłoszą taką potrzebę wysyłając maila na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Pasażerowie skarżą się na problemy z wymianą biletów MPK 11.02.2021 - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie