Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa organizacja ruchu na ul. Zakopiańskiej. Trzeba jeździć po niedokończonej drodze

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
30 października (środa) zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na ul. Zakopiańskiej. Do użytku oddano jezdnię wschodnią (od strony linii kolejowej) i na nią przełożono ruch z jezdni zachodniej (w kierunku Zakopanego), gdzie teraz prowadzone są prace budowlane. Zmiany mają związek z kolejnym etapem budowy Trasy Łagiewnickiej. Kierowcy zwracają jednak uwagę, że droga, po której mają jeździć nie jest dokończona. Poza tym tor jazdy jest "odgięty", co utrudnia przejazd.

WIDEO: „Co za akcja!” z piłkarzem Wisły Kraków Pawłem Brożkiem

Jezdnia zachodnia została obecnie zamknięta na odcinku od budynku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych do rejonu skrzyżowania z ul. Zbrojarzy.

- Jeżeli chodzi o stan jezdni, to kierowcy jeżdżą po warstwie wiążącej. Ostatecznie pojawi się warstwa ścieralna i wtedy jezdnia będzie wyrównana z np. studzienkami kanalizacji opadowej czy ściekiem z kostki brukowej - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Wyjaśnia też kwestię toru jazdy. - To nie jest docelowy przebieg ul. Zakopiańskiej. Kierowcy pytają dlaczego jest "odgięcie toru jazdy"? Ono zostanie wyprostowane po budowie nowego i rozbiórce obecnego mostu na Wildze. Całkowicie gotowy węzeł zostanie oddany w drugiej połowie 2020 roku - informuje przedstawiciel ZDMK.

Czytaj więcej: Trasa Łagiewnicka: Powstaje podziemna droga. Ponad dwa kilometry tuneli [ZDJĘCIA]

Za budowę odpowiedzialna jest spółka Trasa Łagiewnicka. Jej przedstawiciele także uspokajają, że na razie wprowadzono rozwiązania tymczasowe. - Obecna organizacja ruchu potrwa do początku przyszłego roku, kiedy mają się rozpocząć prace związane z przełożeniem koryta Wilgi - wyjaśnia Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Wilga ma być przełożona, by po fragmencie jej obecnego koryta poprowadzić Trasę Łagiewnicką. W związku z tym trzeba zrobić nowy most na Wildze w ciągu ul. Zakopiańskiej i teraz jest to wykonywane. Zrobiono część tego obiektu od strony wschodniej, a teraz potrwają prace związane z odcinkiem zachodnim. Później, po przełożeniu biegu Wilgi, zostanie zlikwidowany stary most nad nią w ciągu ul. Zakopiańskej. Po tych pracach, w drugiej połowie przyszłego roku, można się spodziewać, że zakończą się utrudnienia związane z przejazdem przez ul. Zakopiańską.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji, za 802 mln zł (ze spłatą kredytu ok. 1,2 mld zł), powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r. Jej zakończenie planowane jest w grudniu 2021 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto