Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków: Nocne pokazy filmowe towarzyszące krakowskiemu Unsound Festival w Kinie Pod Baranami

red.
W latach 2010 i 2011 audiowizualny duet Jigoku przygotował wybór perełek kina grozy i SF, wyświetlanych o północy, głównie z taśm VHS. Trzecia odsłona programu Jigoku krąży wokół tematu apokalipsy. Seanse odbywają się codziennie o północy w Kinie Pod Baranami i jak zwykle mają formę starych, dobrych maratonów filmowych.

Sześciodniowy cykl, na który zaprasza Kino Pod Baranami, rozpocznie się 13 października apokaliptycznym dokumentem The Late Great Planet Earth z narracją Orsona Wellesa, opowieścią o nuklearnej zagładzie – This Is Not A Test oraz Point of No Return Vol 1: Endgame – kiczowatym, włoskim odpowiednikiem Mad Maxa. W trakcie wieczoru zaprezentowane zostaną również filmy edukacyjne z lat 50.: Fall Out Shelter i Duck and Cover! przypomni widzom, jak postępować w wypadku ataku atomowego, a francuska animacja Les Temp Morts roztoczy wizję samozniszczenia ludzkości.

14 października zobaczymy The People Who Own The Dark Leona Kilimovsky’ego – hiszpańską produkcję w klimacie Omega Mana, opowiadającą o grupie bogaczy, którzy którzy przeżywszy katastrofę nuklearną chronią się przed promieniowaniem, „potworami z plebsu” i zamaskowanymi żołnierzami polującymi na „zakażonych”.

Kolejnego wieczoru na ekranie Kina Pod Baranami pojawi się klejnot kina klasy Z, Point of No Return Vol 2: She – obłąkańcza mikstura filmów o barbarzyńcach, historii o wojownikach szos i innych nurtów kina eksploatacji z muzyką Judas Priest i Motorhead.

Na uczestników filmowej odsłony festiwalu Unsound czekać będzie również pokaz osobliwego kawałka kina z pogranicza SF, horroru i erotyki, z niesamowitym, progresywno-elektronicznym soundtrackiem Terry'ego Rileya (Lifespan, reż. Sandy Whitelaw) oraz pozbawionego dialogów, surowego, pesymistycznego filmu o człowieku, który 20 lat po nuklearnej apokalipsie opuszcza swój bunkier, aby trafić do świata opanowanego przez barbarzyństwo i degenerację (The Afterman, reż. Rob Van Eyck). Na koniec zaserwowany zostanie A Boy And His Dog z udziałem Dona Johnsona (sprzed ery Policjantów z Miami), który wędruje po post-apokaliptycznym świecie przyszłości w towarzystwie swojego psa-telepaty.


Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto