Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Między sanktuariami w Łagiewnikach powstał nowy park, ale oficjalnie wciąż nie jest otwarty ZDJĘCIA

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstał park, który połączył świątynie. Znajduje się tam też podziemny przystanek tramwajowy nowej linii z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.
Między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstał park, który połączył świątynie. Znajduje się tam też podziemny przystanek tramwajowy nowej linii z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Piotr Tymczak
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstała część parkowa nad tunelami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Zasadzono zieleń, alejki są gotowe, ale wciąż stoją tam ogrodzenia tarasujące przejście.

- Część parkowa nadal jest placem budowy i czeka na oddanie do użytku wraz z całą Trasą Łagiewnicką. Wszystko właściwie jest tam gotowe, ale zaleciliśmy poprawki dotyczące trawy, bowiem nie do końca byliśmy zadowoleni z efektu - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Park między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstał na terenie Białych Mórz (tereny poprzemysłowe Krakowskich Zakładów Sodowych „Solvay”, położone na pograniczu Borku Fałęckiego i Łagiewnik). Między sanktuariami wykopano tam grunt, powstały dwa tunele nowej trasy: samochodowy i tramwajowy, następnie zostały zasypane ziemią, a na powierzchni dokonano nasadzeń drzew i zieleni.

Powstały też alejki spacerowe, dzięki którym będzie można przejść z jednego sanktuarium do drugiego. Na razie wciąż ustawione jest ogrodzenie tarasujące przejście. Pielgrzymi i spacerujące tam osoby i tak znajdują sposób na to, by przemieszczać się między świątyniami, w niektórych miejscach można bowiem zobaczyć uchylone elementy ogrodzenia.

Pośrodku między sanktuariami (przy tunelu) powstał też podziemny przystanek tramwajowy, który również czeka na uruchomienie.

Obecnie plany są takie, że Trasa Łagiewnicka w całości zostanie otwarta pod koniec sierpnia tego roku.

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.

Inwestycja objęła też budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju wyznaczono pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej na osiedlu Kurdwanów), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, przy ul. Zakopiańskiej. Dzięki nowemu połączeniu nie trzeba będzie już jeździć tramwajem z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj.

W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.

Wakacje kredytowe wpłyną na zdolność kredytową?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto