Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto podpisało z PKP list intencyjny w sprawie budowy kładki pieszo-rowerowej między Kazimierzem a Zabłociem

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
PKP Polskie Linie Kolejowe i miasto Kraków podpisały list intencyjny ws. budowy kładki pieszo-rowerowej, która ma połączyć Kazimierz z Zabłociem.

WIDEO: Trzy Szybkie

– Bezpieczeństwo i wygoda pasażerów korzystających z transportu kolejowego są dla nas najważniejsze. Podczas planowania i realizacji inwestycji kolejowych stale pamiętamy także o tym, aby poprawiały one komfort życia mieszkańców. Budowa kładki pieszo-rowerowej przy moście kolejowym w Krakowie jest przykładem na to, że duże inwestycje na kolei łączą nie tylko regiony, ale także przyczyniają się do poprawy komunikacji w miastach. To kolejny krok na drodze do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

PLK realizują projekt pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. – Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny w sprawie współpracy z Krakowem, dotyczący budowy obiektu mostowego nad Wisłą, uwzględniającego kładkę pieszo-rowerową. Jeśli są możliwości współpracujemy, by zapewnić mieszkańcom większą dostępność do kolei, oraz ułatwić komunikację w aglomeracjach – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Nowa kładka pieszo-rowerowa ma powstać przy moście kolejowym, jaki zostanie wybudowany między Kazimierzem i Zabłociem. Obiekt będzie łączył ul. Zabłocie z ul. Podgórską. Na przylegającej do mostu kładce znajdzie się miejsce na chodnik i drogę rowerową. Obiekt będzie oświetlony. Po obu stronach kładki, przy wejściach, zamontowane zostaną windy, które osobom o ograniczonej możliwości poruszania się umożliwią dostęp do obiektu. Zapewniona będzie dogodna komunikacja na przystanek Kraków Zabłocie. Rowerzyści będą wjeżdżać na przeprawę najazdami zlokalizowanymi przy nasypach kolejowych.

Zgodnie z zapisami listu intencyjnego projekt kładki finansowany będzie ze środków samorządowych. Inicjatywa ruszy, gdy odpowiednie środki na jej realizację zostaną zarezerwowane w budżecie gminy. Kładka, jako element zachodniego mostu kolejowego, ma powstać do końca 2021 r.

- Gmina Miejska Kraków przeznaczy na ten cel z budżetu ok. 70 mln zł. O tym czy finansowanie inwestycji zostanie zapewnione zdecydują miejscy radni - informują urzędnicy miejscy.

Przypomnijmy, że PKP PLK buduje w centrum Krakowa dodatkową parę torów z myślą o połączeniach aglomeracyjnych. Częścią inwestycji jest budowa nowych mostów nad Wisłą, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej). W ramach inwestycji zlikwidowano m.in. nasyp kolejowy między ul. Miodową a Kopernika i powstają estakady. Całe przedsięwzięcie ma się zakończyć do końca 2021 r.

Nowa przeprawa kolejowa między Kazimierzem oraz Grzegórzkami a Zabłociem ma się składać z trzech oddzielnych mostów. Jeden z nich, wschodni, jednotorowy, położony najbliżej mostu Kotlarskiego jest gotowy i prawdopodobnie na wiosnę tego roku pojadą nim pociągi. Później zostanie wyburzony stary most, a na jego miejsce powstanie środkowe, dwutorowe połączenie i na koniec jednotorowy most zachodni. Przy nim mogłaby zostać wybudowana kładka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto