Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto planuje Trasę Ciepłowniczą z mostem na Wiśle i Trasę Nowobagrową. Mogą też powstać nowe linie tramwajowe

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
III Obwodnica Krakowa - brakujące trasy to: Łagiewnicka (kolor zielony, w budowie do końca 2021 r.), Pychowicka i Zwierzyniecka (czerwony), Ciepłownicza i Nowobagrowa (żółty).
III Obwodnica Krakowa - brakujące trasy to: Łagiewnicka (kolor zielony, w budowie do końca 2021 r.), Pychowicka i Zwierzyniecka (czerwony), Ciepłownicza i Nowobagrowa (żółty).
Zarząd Inwestycji Miejskich w tym roku planuje ogłoszenie przetargów na opracowanie koncepcji dla tras Ciepłowniczej i Nowobagrowej wraz z pozyskaniem decyzji środowiskowych. Termin wykonania dokumentacji dla nowych dróg wyznaczono do 2023 roku.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Wykonawcy będą mieli za zadanie przygotować kilka wariantów przebiegu tras, a także rozwiązań konstrukcyjnych, szczególnie w zakresie naturalnych barier, które będą musiały zostać pokonane. Na tym etapie nie wykluczamy ani budowy tunelu, ani estakady. Opracowanie ma też pozwolić na oszacowanie kosztów realizacji obu inwestycji. Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem dokumentacji przetargowych, m.in. w oparciu o wcześniej przygotowane materiały, przekazane z Urzędu Miasta Krakowa - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Zarówno trasa Ciepłownicza, jak i Nowobagrowa mają być elementami III obwodnicy miasta po stronie południowo-wschodniej, gdzie początek wyznacza rondo Dywizjonu 308, a koniec skrzyżowanie ulic Nowosądeckiej, Wielickiej i Kamieńskiego. Trasa Ciepłownicza o długości ok. 4 km prowadziłaby od ronda Dywizjonu 308 do ul. Lipskiej. W ramach tej inwestycji planowano nowy most na Wiśle (w rejonie Łęgu). Trasa Nowobagrowa planowana jest z estakadą w rejonie stacji kolejowej Kraków Płaszów.

- Chcemy, aby koncepcje obu tras przewidywały nie tylko budowę nowego układu drogowego, ale też linii tramwajowych. W tym zakresie będziemy brali pod uwagę taki przebieg układu szynowego, by komunikacja tramwajowa mogła obsłużyć jak największą liczbę mieszkańców, mając na uwadze już istniejącą zabudowę, jak i tę planowaną - dodaje Jan Machowski.

Aktualnie dla obu zadań jest zabezpieczone finansowanie w wysokości po ok. 2 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto