Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto planuje nową linię tramwajową wzdłuż ul. Bunscha. Droga ma zostać przebudowana do skrzyżowania z ul. Babińskiego

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Plan jest taki, by powstała nowa linia tramwajowa z pętli na Ruczaju wzdłuż ul. Bunscha.
Plan jest taki, by powstała nowa linia tramwajowa z pętli na Ruczaju wzdłuż ul. Bunscha. Anna Kaczmarz
Miasto przygotowuje się do przedłużenia linii tramwajowej, która obecnie swoje zakończenie ma na Ruczaju przy ul. Czerwone Maki. Jeżeli w budżecie miasta zostaną zapisane pieniądze na to zadanie, to powstanie koncepcja nowej trasy wzdłuż ul. Bunscha. Opracowanie ma wykazać, gdzie mogłoby być zakończenie planowanej linii - w rejonie Skotnik, czy może gdzieś dalej. Przypomnijmy, że w przeszłości w dyskusjach o rozwoju transportu pojawiały się nawet wizje budowy połączenia tramwajowego aż do Skawiny.

FLESZ - Rząd chce dopłacać Polakom do zakupu mieszkań

- W projekcie budżetu i Wieloletniej Prognozie Finansowej na zadanie zaplanowano 1 mln zł. W przypadku ujęcia tej inwestycji w budżecie Krakowa na 2021 rok oraz w WPF na lata następne, w pierwszej kolejności planowane jest opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i zgody na realizację przedsięwzięcia.

Koncepcja ma wskazać przede wszystkim na jakim odcinku powinna być realizowana linia tramwajowa

- informują w krakowskim magistracie.

Zgodnie ze złożonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich wnioskiem do budżetu miasta na 2021 r. oraz WPF na lata kolejne, opracowanie koncepcji nowej linii tramwajowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji środowiskowej zaplanowano do 2023 r. Kolejnym krokiem ma być opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie zezwoleń na realizację robót budowlanych, które zaplanowano do 2026 r.

- Oczywiście realizacja któregokolwiek etapu inwestycji uzależniona jest od ujęcia tego zadania w budżecie miasta i WPF oraz przyznaniu na ten cel odpowiednich funduszy - zaznaczają w urzędzie.

W przypadku układu drogowego, który miałby być realizowany w ramach zadania, pewnym wskazaniem dla autorów koncepcji może być być opracowane w 2004 r. „Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej dla kampusu UJ wraz z rozbudową ciągu drogowego Grota Roweckiego – Bobrzyńskiego – Bunscha – Skotnicka w rejonie węzła autostrady A4 w Sidzinie”. W 2006 i 2007 roku uzyskano dwie decyzje lokalizacyjne dla tego projektu.

Proponowany zakres inwestycji drogowej:

  • - Ul. Bunscha:
  • - Rozbudowa ulicy do klasy G 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) na długości ok. 1,3 km,
  • - dobudowa drugiej jezdni ul. Bunscha na odcinku od skrzyżowania z ul. Czerwone Maki do skrzyżowania z ul. Babińskiego o długości ok. 1,3 km wraz ze skrzyżowaniem z ul. Babińskiego,
  • - przebudowa uzbrojenia podziemnego, budowa ekranów akustycznych, budowa i przebudowa chodników i ścieżek rowerowych.
  • - Ul. Humboldta:
  • - Budowa ulicy do klasy G 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) na długości ok. 2,1 km,
  • - budowa nowej trasy drogowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Babińskiego do skrzyżowania z ul. Skotnicką o długości ok. 2,1 km,
  • - przebudowa ul. Skotnickiej,
  • - przebudowa skrzyżowań i uzbrojenia podziemnego, budowa dróg serwisowych i ekranów akustycznych, budowa i przebudowa chodników i ścieżek rowerowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto