Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto ogłosiło przetarg na koncepcję linii tramwajowej na osiedle Rżąka. Wykonawca ma też rozważyć budowę trasy do Wieliczki

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Miasto planuję budowę nowej linii tramwajowej do osiedla Rżąka, a rozważane jest jej poprowadzenie nawet do Wieliczki.
Miasto planuję budowę nowej linii tramwajowej do osiedla Rżąka, a rozważane jest jej poprowadzenie nawet do Wieliczki. Andrzej Banaś
Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie koncepcji linii tramwajowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Teligi, Kostaneckiego a osiedlem Rżąka wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem park&ride.

FLESZ - Czego szukaliśmy w Internecie w 2020 roku?

Przetarg dotyczy opracowania wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej od przystanku "Prokocim Szpital"
do osiedla Rżąka wraz z pętlą tramwajową i autobusową.

Koncepcja ma obejmować rozwiązania dotyczące przebiegu linii tramwajowej łączącej istniejące torowisko w ul. Wielickiej (na wysokości przystanku "Prokocim Szpital") z pętlą zlokalizowaną w pobliżu os. Rżąka. - Przebieg linii tramwajowej powinien w maksymalnie możliwym stopniu obsłużyć osiedle Rżąka oraz Nową Siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu - zaznaczają w urzędzie.

Koncepcja ma też zawierać zakres niezbędnej przebudowy lub rozbudowy układu drogowego (w tym m. in. ul. Wielickiej wraz ze skrzyżowaniami z drogami poprzecznymi). Zaleca się, aby przekraczanie torowiska przez jezdnię miało miejsce na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami.

Wykonawca ma przygotować co najmniej 4 warianty zawierające co najmniej następujące rozwiązania:

  • - przebieg linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej wraz z pętlą tramwajową w rejonie os. Rżąka;
  • - przebieg pasa autobusowo-tramwajowego wzdłuż ul. Wielickiej (w pasie dzielącym) wraz z pętlą tramwajową w rejonie os. Rżąka. Pas autobusowo-tramwajowy powinien przewidywać możliwość przejazdu pojazdów uprzywilejowanych;
  • - dwa alternatywne rozwiązania autorskie.

W każdym z rozpatrywanych wariantów wykonawca ma też rozpatrzeć lokalizację parkingu (lub parkingów) park&ride.

Na tym nie koniec. W każdym z wariantów wykonawca będzie musiał przeanalizować możliwość przedłużenia planowanej linii tramwajowej w kierunku Wieliczki. W tym zakresie w szczególności będzie musiał też przedstawić sposób przekroczenia autostrady A4, wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady.

Warunek jest też taki, że przedłużeniu linii tramwajowej do Wieliczki powinna, w miarę możliwości, towarzyszyć obustronna, dwukierunkowa infrastruktura pieszo-rowerowa.

To już drugi przetarg na budowę linii tramwajowej do osiedla Rżąka. W pierwszym przetargu wpłynęło sześć ofert na kwoty od 886 tys. zł do 1,2 mln zł. Propozycje przekraczały budżet - 800 tys. zł. Postępowanie zostało więc unieważnione.

Termin składania ofert w obecnym, powtórzonym przetargu wyznaczono na 22 stycznia 2021 r. Na realizację zadania - jeżeli przetarg zostanie rozstrzygnięty - przeznaczono 81 tygodni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto