Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Linia tramwajowa do Mistrzejowic: Radni wnioskują o ograniczenie przebudowy ulicy Meissnera i wycinki drzew

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony wnioskują, by przebudowa układu drogowego ul. Meisssnera w ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic została ograniczona do minimum.
Radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony wnioskują, by przebudowa układu drogowego ul. Meisssnera w ramach budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic została ograniczona do minimum. Konrad Kozłowski
W związku z podpisaniem przez miasto umowy na budowę linii tramwajowej ul. Meissnera - Mistrzejowice, radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony podjęli uchwałę, w której zawnioskowali do prezydenta Krakowa o ograniczenie w projekcie rozwiązań związanych m.in. z rozbudową drogi i wycinką drzew.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

Pierwsza koncepcja przebiegu linii tramwajowej powstała w 2014 roku. Od tego czasu zmienił się charakter ulicy Janusza Meissnera, w maju 2020 roku została wprowadzona nowa organizacja ruchu, która uspokoiła ruch w tym miejscu. Dwujezdniowa droga z 2 pasami w każdym kierunku zmieniła się w drogę dwujezdniową z jednym pasem w każdym kierunku. W związku z tym w opinii Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony istnieje możliwość ograniczenia przebudowy układu drogowego oraz znacznego ograniczenia wycinki drzew

- podkreślają radni z Dzielnicy III Prądnik Czerwony.

Radni z "trójki" zawnioskowali więc do prezydenta Krakowa o:

  • - ponowną analizę rozwiązań drogowych związanych z budową linii tramwajowej "Meissnera - Mistrzejowice" w kontekście nowej organizacji ruchu wprowadzonej w maju 2020 roku i obecnego natężenia ruchu,
  • - ograniczenia przebudowy układu drogowego do niezbędnego minimum,
  • - ograniczenia wycinki drzew kolidujących z inwestycją do niezbędnego minimum,
  • - przesadzenia cennych egzemplarzy drzew,
  • - nasadzenia zastępcze w ciągu planowanej trasy w większości o obwodach co najmniej takich jak wyciętych drzew,
  • - opracowanie kompleksowego projektu zagospodarowania zieleni, tak aby po inwestycji ilość drzew wzdłuż planowanej trasy była większa niż obecnie,
  • - uwzględnienia podczas opracowywania projektu postulatu spółdzielni mieszkaniowej "Ugorek" dotyczącego możliwości wyjazdu pożarowego spod budynku przy ul. Meissnera 4,
  • - uwzględnienia miejsc parkingowych wzdłuż ul. Klemensa Janickiego.

Co na to urząd? - Wielokrotnie podkreślaliśmy, że wybrany partner rozpocznie prace od przeanalizowania dotychczas zebranych materiałów oraz wykona analizy ruchu. Ich celem jest zbudowanie linii tramwajowej wraz z towarzyszącym układem drogowym w skali dostosowanej do potrzeb oraz z maksymalnie zachowaną zielenią - wyjaśniają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa. -
Postulaty Rady Dzielnicy III co do zasady zgadzają się więc z przyjętymi założeniami dla inwestycji, a w szczegółach będą analizowane przez projektanta w kontekście przepisów oraz dostępności terenu - dodają.

Przypomnijmy, że miasto podpisało umowę z konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu na budowę nowej linii tramwajowej, którą w 2024 r. krakowianie będą mogli szybciej dojechać do Mistrzejowic. Dzięki udzielonemu wsparciu ze strony rządu, przedsięwzięcie jest realizowane w formie partnerstwa publiczno-prywatnego, które będzie trwało 24 lata.

W ramach inwestycji powstanie nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic, od skrzyżowania ul. Meissnera z Lema, dalej ul. Meissnera, ul. Młyńską, Lublańską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, Jancarza do istniejącej tam pętli tramwajowej. Jednym z elementów tego zadania będzie też wykonanie tunelu tramwajowego pod rondem Polsadu.

Umowa z konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu została podpisana na kwotę ok. 1,1, mld zł. W pierwszej kolejności wykonawca zabezpieczy finansowanie inwestycji oraz zaprojektuje przebieg trasy do Mistrzejowic (do 2022 r.), następnie po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń rozpocznie budowę (od 2022 r. do 2024 r.), ostatnim elementem zawartym w umowie jest dbanie przez okres 20 lat o wybudowaną infrastrukturę (bieżące utrzymanie od 2024 r. do 2044 r.). Po 24 latach miasto przejmie w utrzymanie torowisko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto