Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kiedy skończy się wielka dobudowa torów? Jest deklaracja kolejarzy

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
W ramach dobudowy dodatkowych torów dla SKA m.in. poszerzany jest wiadukt przy Hali Targowej, a w miejsce nasypu ziemnego w centrum miasta (po którym jeździły pociągi) powstają nowe estakaday
W ramach dobudowy dodatkowych torów dla SKA m.in. poszerzany jest wiadukt przy Hali Targowej, a w miejsce nasypu ziemnego w centrum miasta (po którym jeździły pociągi) powstają nowe estakaday Sylwia Penc / Polskapresse
- Obecnie działamy tak, by ruch pociągów na czterech torach, pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem, był możliwy pod koniec 2021 roku - informują kolejarze. Oznacza to więc, że dobudowa dodatkowych torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Krakowie potrwa prawdopodobnie przynajmniej o kilka miesięcy dłużej niż było to deklarowane. Jeszcze w ubiegłym roku w PKP PLK przekonywali bowiem, że "główne prace budowlane zakończą się w 2020 r, a cała inwestycja w połowie 2021 r".

WIDEO: Trzy Szybkie

Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem gigantycznej, wartej blisko miliard złotych inwestycji PKP, między Krakowem Płaszowem a stacją Kraków Główny pociągi mogły poruszać się tylko po dwóch torach. W ramach trwających robót na tym odcinku powstaną dwa dodatkowe tory. Łącznie będą więc cztery.

Zgodnie z umową (podpisaną w 2017 roku) wykonawca ma 48 miesięcy (do kwietnia 2021 r.) na zrealizowanie kontraktu. Wiele wskazuje na to jednak, że ta kluczowa inwestycja, powodująca duże utrudnienia w ruchu pociągów, potrwa dłużej niż planowano.

- Do tej pory umowa pomiędzy PLK a wykonawcą nie została aneksowana i inwestor w najbliższym czasie tego robić nie planuje. Przewidujemy, że ze względu na dodatkowe prace przy zabytkowym obiekcie nad ul. Grzegórzecką może powstać konieczność aneksowania umowy. Aneks ten będzie jednak dotyczył tylko terminu realizacji inwestycji, a nie jej kwoty - przekonuje Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.

- Dopiero po ostatecznym zaakceptowaniu koncepcji remontu wiaduktu będziemy mogli przekazać w jaki sposób wpłynie ona na realizację całości inwestycji. Obecnie działamy tak, by ruch pociągów na czterech torach, pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem, był możliwy pod koniec 2021 roku - podkreśla Piotr Hamarnik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Kiedy skończy się wielka dobudowa torów? Jest deklaracja kolejarzy - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto