Kraków – Katowice nowe możliwości kolei

Artykuł sponsorowany
Krótsze podróże, wygodne i dostępne dla wszystkich przystanki, centra przesiadkowe, rozwój gospodarki dzięki sprawnemu transportowi towarów w kraju i na szlakach międzynarodowych – to najważniejsze efekty modernizacji linii kolejowej E 30 Kraków -Katowice. Inwestycję, współfinasowaną ze środków UE i wartą niemal 2 mld zł, prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię E30 pomiędzy Jaworznem Szczakową a Krakowem. Inwestycja jest prowadzona równocześnie na czterech odcinkach. W grudniu 2020 roku mieszkańcy Śląska i Małopolski będą korzystać z szybkich przewozów miedzy stolicami regionów, zyskają podróżni z innych województw.

Na nowych stacjach i przystankach do pociągów wsiadać będziemy z wygodnych peronów, dostosowanych do obsługi wszystkich podróżnych. Inwestycja zwiększa bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, a dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom usprawnia też system komunikacji. Poprawi się przepustowość lokalnych dróg.

Szybkie prace, by zwiększyć możliwości połączenia kolejowego Kraków – Katowice, ruszyły w 2016 r. To przedsięwzięcie istotne dla podróżujących pomiędzy miejscowościami na trasie ze Śląska do Małopolski. Linia ważna jest także dla rozwoju gospodarczego całego regionu. Ponadto trasa E30 to międzynarodowy korytarz transportowy, łączący Niemcy, Polskę i Ukrainę - ważny europejski szlak kolejowy. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kraków Główny Towarowy – Kraków Mydlniki

W stolicy Małopolski najważniejszy zakres inwestycji to budowa nowego przystanku Kraków Bronowice. Dla mieszkańców, zlokalizowany przy ul. Armii Krajowej przystanek stanie się ważnym centrum przesiadkowym. Podróżni będą mogli przesiadać się tam na pociągi w kierunku lotniska, Zabierzowa czy Krzeszowic. Bliskość przystanków tramwajowych i autobusowych oraz planowany w sąsiedztwie parking „P+R” zapewni łatwe łączenie podróży. Inwestycja PLK to również zmiany na stacji Kraków Mydlniki. Pasażerowie zyskują dwa nowoczesne perony, połączone wygodnym przejściem podziemnym. Zasadnicze prace budowlane w Krakowie zakończą się jeszcze w 2019 r. Już można korzystać z nowego peronu. Efektem prac jest też sprawniejszy ruch, zapewnia to przebudowany, szerszy wiadukt na ul. Zielony most.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze — Katowice —

Kraków, etap IIb” jest współfinansowany przez Unię Europejską z

Instrumentu „Łącząc Europę”.

Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa

www.plk-sa.pl / www.plk-inwestycje.pl

www.portalpasazera.pl/ / www.funduszeeuropejskie.gov.pl/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto