Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Grzegórzki i Zabłocie połączy kładka za 70 milionów złotych

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Miasto Kraków wspólnie z PKP PLK wybuduje kładkę pieszo-rowerową, łączącą Grzegórzki i Kazimierz z Zabłociem, przy powstającym moście kolejowym. Gmina Miejska Kraków przeznaczy na ten cel z budżetu ok. 70 mln zł. O przeznaczeniu na to pieniędzy zdecydowali podczas środowej sesji 11 marca miejscy radni.

WIDEO: Trzy Szybkie

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe budują trzy równoległe do siebie mosty, jeden szerszy na środku i dwa węższe po bokach. Planowana kładka ma zostać zrealizowana do końca 2021 roku w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP PLK.

234-metrowa przeprawa (z blisko 450-metrowymi najazdami) połączy Grzegórzki z Zabłociem. Inwestycja obejmie realizację najazdów łączących kładkę z sąsiadującymi ciągami pieszo-rowerowymi. O jej powstanie zabiegali od lat aktywiści z Podgórza.

Most kolejowy łączący Grzegórzki z Zabłociem z przeprawą pieszo-rowerową będzie mierzył: 234,2 metrów długości oraz 16 metrów szerokości całkowitej.

Jak zaznaczają w krakowskim magistracie, wycena planowanego przedsięwzięcia budowy mostu kolejowego z przeprawą pieszo-rowerową łączącego Grzegórzki z Zabłociem, na kwotę 70 mln zł, wynika z kosztów związanych z realizacją następujących robót:

  • zaprojektowanie i wybudowanie mostu kolejowego z przeprawą pieszo-rowerową, ze ścieżką rowerową o szerokości 3 metrów, oraz chodnikiem dla pieszych o szerokości 2 metrów,
  • zaprojektowanie i wybudowanie dojazdów do mostu dowiązujących ciąg pieszo – rowerowy do istniejącej infrastruktury drogowej miasta Krakowa,
  • zaprojektowanie oraz wybudowanie klatek schodowych i wind z ciągów pieszych od ul. Podgórskiej i Zabłocie,
  • zaprojektowanie i wykonanie niezbędnych prac rozbiórkowych, usunięcie kolizji.

Koszt inwestycji jest wynikiem negocjacji miasta z generalnym wykonawcą przebudowy mostu kolejowego i inwestorem – PKP PLK. Kwota 70 mln zł składa się na przeprowadzenie prac budowlanych praktycznie od przystanku Zabłocie, aż do ul. Halickiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Co ważne, jest to wyjątkowy obiekt architektoniczny, który nie posiada przęseł na Wiśle – zaznacza Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju.

W magistracie podkreślają, że poszerzenie projektowanego mostu kolei aglomeracyjnej o przeprawę pieszo-rowerową łączącą Grzegórzki z Zabłociem przyczyni się do połączenia okolic Muzeum Podgórza z ul. Lubicz. A co za tym idzie: charakter tranzytowy ruchu pieszo-rowerowego południowych dzielnic miasta z północnymi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Grzegórzki i Zabłocie połączy kładka za 70 milionów złotych - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto