Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Estakada nad Opolską zaczęła nabierać kształtów. Wielkie zmiany na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej postępuje. Na zdjęciach z drona widać rozmach inwestycji w rejonie ulicy Opolskiej. Budowę tunelu dla samochodów i estakady nad nim i potokiem Sudół. To jedna z największych inwestycji w Krakowie, która ma zmienić północną cześć miasta.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej

Tunel będzie długi na ok. 100 metrów, schowany 7,5 metrów pod ziemią, umożliwi kierowcom bezkolizyjny przejazd na kierunku wschód – zachód.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to nie tylko ułożenie podwójnego toru na odcinku o długości ok. 5,5 km, przebudowana pętla Krowodrza Górka i nowa – na Górce Narodowej. To także 7 różnych obiektów inżynierskich, która pozwolą na szybki przejazd tramwajów do północnych dzielnic Krakowa.

Jednym z takich obiektów jest tunel wzdłuż ul. Opolskiej. To dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, komunikacja tramwajowa sprawnie przetnie ruchliwą arterię, bez blokowania ruchu tranzytowego na kierunku wschód – zachód. Warto dodać, że w tym momencie, ul. Opolska pełni rolę północnej obwodnicy Krakowa. Zmieni się to za kilka lat, po zrealizowaniu przez GDDKiA drogi ekspresowej S52 na odcinku od węzła Modlica do węzła Mistrzejowice.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Estakada nad Opolską zaczęła nabierać kształtów. Wielkie zmiany na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto