Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej
Tunel będzie długi na ok. 100 metrów, schowany 7,5 metrów pod ziemią, umożliwi kierowcom bezkolizyjny przejazd na kierunku wschód – zachód.
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to nie tylko ułożenie podwójnego toru na odcinku o długości ok. 5,5 km, przebudowana pętla Krowodrza Górka i nowa – na Górce Narodowej. To także 7 różnych obiektów inżynierskich, która pozwolą na szybki przejazd tramwajów do północnych dzielnic Krakowa.
Jednym z takich obiektów jest tunel wzdłuż ul. Opolskiej. To dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, komunikacja tramwajowa sprawnie przetnie ruchliwą arterię, bez blokowania ruchu tranzytowego na kierunku wschód – zachód. Warto dodać, że w tym momencie, ul. Opolska pełni rolę północnej obwodnicy Krakowa. Zmieni się to za kilka lat, po zrealizowaniu przez GDDKiA drogi ekspresowej S52 na odcinku od węzła Modlica do węzła Mistrzejowice.
- Tak wyglądał Kraków 1000 lat temu! Oto rekonstrukcja
- Te osoby nie dostaną ślubu kościelnego
- Tak oszukują nas sklepy spożywcze. TOP 10 nieczystych zagrań!
- Horoskop miesięczny na grudzień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Otwarto nowy prywatny akademik w Krakowie. Prawdziwy wypas dla studentów z kasą
- Budowa S7 na północy Małopolski. "Ekspresówka" widziana z góry robi wrażenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?