Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu chce podpisać umowy z krakowskimi hipermarketami, aby udostępniały swoje parkingi nie tylko tym, którzy przyjeżdżają do sklepu. Chodzi o to, aby mieszkańcy mogli tam zostawiać auta na cały dzień i przesiadać się do komunikacji publicznej.
W przyszłym tygodniu rozpoczną się rozmowy na ten temat z przedstawicielami wielkich sieci.
Miasto jest zainteresowane kilkoma lokalizacjami, m.in. przy ul. Zakopiańskiej. Gdyby więcej mieszkańców zostawiało tam auto, w mieście byłoby mniej korków. ZIKIT nie planuje jednak płacić hipermarketom, urzędnicy chcieliby także, aby za darmo mogli zostawiać tam swoje auta mieszkańcy. Jakie więc sklepy miałyby z tego korzyści? - Takie, że mieszkańcy wracając do swoich aut, robiliby w nich zakupy - twierdzi Niedziałkowska.
Już teraz wykorzystywane są w ten sposób parkingi przy hipermarketach, ale nieoficjalnie. Kilkadziesiąt miejsc przy Kauflandzie w rejonie pętli
Wybieramy Superkota! Zgłoś swojego zwierzaka i zgarnij dla niego nagrody!
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!na Krowodrzy Górce jest zajętych przez samochody, których kierowcy przesiadają się do tramwajów jeżdżących do centrum miasta.
Czy właściciele sieci sklepów wielkopowierzchniowych zgodzą się na to, aby powstały tam parkingi P&R? - Dopiero po zapoznaniu się z konkretnymi ofertami będziemy mogli się na ten temat wypowiadać - mówi Jarosław Kaduczak, rzecznik Kauflandu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?