Kraków. Budują linię tramwajową na Górkę Narodową. Powstaje most, betonowa rynna i przekładają potok. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej ma potrwać dwa lata. Anna Kaczmarz
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Najpoważniejsze roboty prowadzone są w rejonie ul. Opolskiej. Powstają też m.in. most na rzece Białucha, konstrukcje oporowe na Górce Narodowej, czy przepust na potoku Bibiczanka. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac na budowie. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

FLESZ - Rachunki za prąd idą w górę

Za budowę nowej linii tramwajowej wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Przyznają tam, że w ramach przedsięwzięcia najpoważniejsze obecnie prace prowadzone są w rejonie ul. Opolskiej, gdzie trwają roboty związane z przełożeniem podziemnej infrastruktury technicznej w zakresie sieci teletechnicznej i telekomunikacyjnej, gazowej, wodno–kanalizacyjnej, CO oraz sieci energetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia.

Wykonywane są m.in. przewierty pod ulicą Opolską dla sieci wysokiego napięcia, a także przewierty dla ciepłociągu na północnej, zamkniętej nitce ulicy Opolskiej oraz w rejonie ulicy Nad Sudołem. W rejonie ulicy Opolskiej trwa też budowa konstrukcji oporowych dla estakady drogowo-tramwajowej

- informują w ZIM.

Ponadto, prowadzone są prace przy budowie obiektów inżynierskich:

  • - mostu na rzece Białucha – wykonywane są podpory mostu,
  • - konstrukcji oporowych na Górce Narodowej – wykonywane są poszczególne segmenty tzw. rynny betonowej, którą będzie poruszać się tramwaj,
  • - przepustu na potoku Bibiczanka.

Wykonawca prowadzi też prace związane z budową i przebudową instalacji podziemnych m.in. w rejonie ulic Pachońskiego, Białoprądnickiej, Górnickiego i Bociana.

Prowadzone są również prace na Górce Narodowej polegające na przygotowaniu teren pod budowę torowiska oraz drogi (odhumusowanie terenu oraz wykopy).

- Ponadto w 75 procentach zostały wykonane prace związane z przełożeniem potoku Sudół wraz z umocnieniem dna oraz skarp potoku - informują w ZIM. - W zakresie prac porządkowych oraz ogólnobudowlanych wykonawca przeprowadził wycinkę drzew i krzewów w na poziomie 80 procent planowanej do wycinki roślinności oraz dokonał wyburzenia i rozbiórki obiektów na poziomie 70 procent - dodają.

Ponad 5-kilometrowa trasa na Górkę Narodową pozwoli na przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych dla aut w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie