Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa linii tramwajowej. Jest już rynna, w której pojawią się szyny

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Chodzi o budowę tramwaju do Górki Narodowej. Na zdjęciach widać budowę konstrukcji oporowej pomiędzy ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej, a Banacha. To po niej tramwaj będzie piął się w kierunku Górki Narodowej.

FLESZ - Polacy biedniejsi od Czechów. Zobacz ranking

Sama konstrukcja składa się z dwóch elementów:

  • pierwszy to długa na około 280 metrów tzw. wanna,
  • drugi element to ściany kątowe, ich długość wynosi około 150 metrów.

Cała konstrukcja oporowa mierzy ponad 400 metrów, jest szeroka na niecałe 10 metrów, a grubość muru sięga pół metra. Jest wykonana ze zbrojowego betonu, będzie odpowiednio zaizolowana, wyposażona w system odprowadzania wód, doświetlona. Głębokość konstrukcji będzie zmienna w zależności od ukształtowania terenu i istniejącej infrastruktury podziemnej. Takie rozwiązanie pozwoli na zapewnienie odpowiedniego kąta nachylenia torowiska, tzw. niwelety przy dużej różnicy terenu między ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha

Dodatkowo, dzięki zastosowaniu tzw. szyny bezstykowej oraz „zielonego torowiska” zminimalizowane będą drgania i hałas powodowany przez tramwaj.

Na początku i na końcu konstrukcji zlokalizowane będą przystanki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa linii tramwajowej. Jest już rynna, w której pojawią się szyny - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto