Trwający trzeci etap inwestycji skupiony jest głównie na wykonywaniu podpór pod estakady. Z planowanych 30 charakterystycznych podpór gotowych jest już 21 filarów, a cztery kolejne są właśnie wznoszone. Jednocześnie trwają prace montażowe stalowych elementów estakad.
W trakcie dotychczasowych prac nad budową łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki wykorzystano już: 10 100 ton betonu, 910 ton stali zbrojeniowej, 1215 ton stali konstrukcyjnej. W sumie dla inwestycji budowlańcy wykorzystają: 3,1 tys. ton stali zbrojeniowej, 6,7 tys. ton stali konstrukcyjnej, 25,5 tys. ton betonu
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, skróci się podróż z Krakowa do Zakopanego i usprawni ruch pociągów aglomeracyjnych, kursujących w kierunku Zakopanego oraz Skawiny i Oświęcimia. Łącznica zwiększy też dostępność z Centrum Krakowa do linii kolejowej – będą komfortowe przystanki (Kraków Zabłocie, Kraków Krzemionki).
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?