Kraków. Blisko 40 załóg ścigało się na drogach Małopolski w rajdach aut historycznych i elektrycznych

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
U stóp Wawelu, na placu Wielkiej Armii Napoleona, w sobotnie popołudnie (7 września), do mety dojechali uczestnicy 8. Rajdu Polski Historycznego i 2. Rajdu Nowych Energii.

W 8. Rajdzie Polski Historycznym i w 2. Rajdzie Polski Nowych Energii wystąpiło blisko 40 załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski. Kierowcy rywalizowali do czwartku (5 września) do soboty (7 września).

Uczestnicy rajdów wystartowali w czwartek wieczorem z Rynku Głównego. Stamtąd wyruszyli na trasę etapu nocnego, wiodącego drogami Jury Krakowskiej. Kolejne etapy prowadziły w piątek przez Pogórze Wielickie, Beskid Wyspowy i Niski, a w sobotę – przez Beskid Makowski.

W sumie trasa dla 8. RPH liczyła ponad 900 km i biegła po najtrudniejszych odcinkach dróg na południu Małopolski. Ponad połowę całego dystansu stanowiły próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy.

W 8. RPH uczestniczyły klasyczne samochody, wyprodukowane nie później, niż przed końcem 1990 r. Najstarszym autem był Ford (rocznik 1960); jechała nim bardzo doświadczona załoga luksembursko-francuska Christian Crucifix/Joseph Lambert. W 2. RPNE mogły startować wyłącznie auta elektryczne.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Blisko 40 załóg ścigało się na drogach Małopolski w rajdach aut historycznych i elektrycznych - Dziennik Polski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie