Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków będzie zachęcał turystów do przyjazdu. Koszt 200 tys. zł

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Czy do Krakowa powrócą tłumy turystów?
Czy do Krakowa powrócą tłumy turystów? Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Władze Krakowa zachęcają turystów z całej Polski, aby ci odwiedzali stolicę Małopolski. Gospodarka Krakowa w dużej mierze opiera się na ruchu turystycznym, a ten zamarł w okresie pandemii koronawirusa. Stąd specjalna akcja skierowana do mieszkańców innych regionów. W wielu miastach pojawią się billboardy promujące Kraków, w ogólnopolskich telewizjach pojawią się spoty wyborcze. Akcję współfinansuje miasto oraz Małopolska Organizacja Turystyczna.

FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

od 16 lat

"Kraków nieodkryty" - tak nazywa się kampania, która ma trafić do jak najszerszej grupy mieszkańców naszego kraju i zachęcić ich do przyjazdu pod Wawel. Kraków w 2019 roku odwiedziło aż 14 mln 50 tys. turystów, z czego krajowych była zdecydowana większość - 10 mln 750 tys. (zagranicznych 3,3 mln). To liczby, które nie prędko zostaną powtórzone.

Przez większość marca, cały kwiecień i maj Kraków świecił pustkami. Obostrzenia w związku z epidemią koronawirusa, a zwłaszcza początkowe ograniczenia w przemieszczaniu się, spowodowały, że ruch turystyczny zamarł wszędzie - w Europie, Polsce i w Krakowie. Nie funkcjonowały lotniska, granice były zamknięte. Dopiero w czerwcu zaczęto znosić rządowe obostrzenia i na ulicach miast, w tym Krakowa, znów pojawili się ludzie. Wśród nich zapewne i turyści krajowi.

Program #zwiedzajKrakow

- Kraków, jak wiele innych miast, stawia czoła skutkom bezprecedensowej sytuacji kryzysowej wywołanej przez pandemię. Zależy nam na możliwie szybkiej poprawie kondycji przedsiębiorstw działających w szeroko pojętym sektorze turystyki. Dlatego zapraszam krakowskich przedsiębiorców do współpracy i włączenia się do programu #zwiedzajKrakow. Naszym celem jest pobudzenie lokalnej gospodarki poprzez zachęcenie mieszkańców i turystów do korzystania z bogatej oferty krakowskich firm – mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.

Program zakłada bowiem wspólne działanie instytucji publicznych i przedsiębiorców w oferowaniu pakietu usług rabatowych mieszkańcom Krakowa posiadającym Kartę Krakowską, Krakowską Kartę Rodziny N, Krakowską Kartę Rodzinną 3+ oraz turystom w ramach karty #zwiedzajKrakow. Miasto zachęca lokalne firmy do udziału w programie i przygotowania zniżek.

"Kraków nieodkryty"

Sama kampania "Kraków nieodkryty" ma trafić do odbiorców z całej Polski różnymi kanałami. W miastach pojawi się m.in. reklama outdoorowa. Na plakatach pojawią się m.in. zdjęcia Kopca Kościuszki czy Wawelu (zdjęcia w galerii). Do tego reklamy w internecie oraz w telewizji ogólnopolskiej. Kraków wspiera, także finansowo, Małopolska Organizacja Turystyczna.

- Koszt jednej kampanii outdoorowej, trwającej ok. miesiąca, to 200 tys. zł. Kosztami dzielimy się po połowie z MOT - mówi Monika Chylaszek, rzeczniczka prezydenta Majchrowskiego i dyrektorka Wydziału Komunikacji Społecznej UMK.

Na razie nie wiadomo, ile będą kosztować reklamy w TV. Trwa ustalanie szczegółów z telewizją TVN. Reklamy Krakowa mają się pojawić m.in. w kanałach lifestyle'owych TVN. Jeśli chodzi o grafiki, zdjęcia i plakaty wykorzystywane w kampanii, to te miasto robi własnymi siłami, m.in. w biurze prasowym.

Co z turystą zagranicznym?

Kraków do przyjazdu na razie będzie zachęcał turystę krajowego. Co z zagranicznym? - Takie plany są, ale wszystko zależy od rozwoju sytuacji i odmrażania gospodarki, w tym rynku lotniczego. Zobaczymy, czy będzie widać chęci wśród turystów zagranicznych do przyjazdu do Polski - dodaje Monika Chylaszek.

Jak zaznaczają krakowscy urzędnicy, analizy wskazują, że Polacy planują raczej wakacje w kraju, więc trzeba to wykorzystać. - Wiadomo, że większość będzie chciała pojechać w miejsca odludne, rekreacyjne i przyrodnicze. Chcemy jednak pokazać, że takie miejsca są też w Krakowie - zaznacza Monika Chylaszek.

Program #zwiedzajKrakow, umożliwiający korzystanie z 20-procentowych zniżek oferowanych przez partnerów programu, będzie realizowany od 1 lipca do 31 października. Pierwszy etap naboru przedsiębiorców do programu będzie trwał do 26 czerwca, ale zgłoszenia będą przyjmowane niemal do końca trwania akcji.

Program jest elementem kampanii "Kraków nieodkryty". W ramach kampanii w największych miastach w Polsce pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa. Miasto będzie obecne w programach telewizyjnych, kanałach podróżniczych i naukowych, radiowych oraz w prasie. Działania reklamowe będą również realizowane za pomocą nowoczesnych narzędzi marketingowych w internecie.

Będziemy widoczni na smartfonach i w mediach społecznościowych. Ogólnopolskie rozgłośnie radiowe będą zachęcać do udziału w konkursach, w których nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w krakowskich hotelach o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem i bezpłatnym dostępem do atrakcji turystycznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków będzie zachęcał turystów do przyjazdu. Koszt 200 tys. zł - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto