Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Będzie łatwiej na al. 29 Listopada?

Marcin Karkosza
Sznur aut ustawionych na pasie do skrętu w prawo, w al. 29 Listopada, to codzienność na ul. Opolskiej
Sznur aut ustawionych na pasie do skrętu w prawo, w al. 29 Listopada, to codzienność na ul. Opolskiej Andrzej Banaś
Mieszkaniec: Możliwość przejazdu w prawo z dwóch pasów zmniejszyłaby korek. Sprawa zostanie poruszona na jutrzejszym spotkaniu ZIKiT dotyczącym ruchu.

Kierowcy mają dość wiecznych korków w obrębie skrzyżowania ul. Opolskiej i al. 29 Listopada. Często w tym miejscu kierującym najtrudniej jest przedostać się w stronę centrum miasta. Jeden z nich proponuje, aby usprawnić ruch w prosty sposób- umożliwić kierowcom skręt w prawo z dodatkowego pasa ruchu. Urzędnicy obiecują przeanalizować możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania.

Sprawę zgłosił nam pan Wojciech, krakowski kierowca. Opisuje sytuację, gdy jadąc ul. Opolską w kierunku Nowej Huty, chcemy skręcić w prawo w al. 29 Listopada i kontynuować jazdę w kierunku Alej Trzech Wieszczów: - Nie ma dnia, aby w tym miejscu nie tworzył się korek, a sznur aut, które chcą skręcić w prawo, sięga niejednokrotnie wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Opolskiej - mówi mieszkaniec.

Obecnie, w tym miejscu, skręcenie w prawo w al. 29 Listopada możliwe jest jedynie ze skrajnego prawego pasa ruchu. Pas środkowy przeznaczony jest do jazdy na wprost oraz do skręcania w lewo, natomiast skrajny lewy pas dedykowany jest skręcającym w lewo.

- Środkowy pas wykorzystywany jest przez nielicznych kierowców, którzy przypadkowo nie wjechali na estakadę lub "cwaniaków", którzy chcą ominąć innych - tłumaczy pan Wojciech i proponuje rozwiązanie, które poprawiłoby sytuację kierujących: - Proponuję aby z ul. Opolskiej w al. 29 Listopada można było skręcać także ze środkowego pasa ruchu.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczą, że obecna organizacja ruchu podyktowana jest obawą przed zablokowaniem skrzyżowania. - Jeśli zbyt wiele aut wjedzie z ul. Opolskiej w al. 29 Listopada na jednym "zielonym" to takiej możliwości nie będą mieli kierowcy jadący z innych kierunków - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Problemów jest więcej:- W tym miejscu występuje tzw. zielona strzałka, która dopuszcza skręcanie w prawo pomimo "czerwonego" - mówi Witold Norek, zastępca naczelnika krakowskiej drogówki. - Niestety, według przepisów, umożliwienie skręcania w prawo z dwóch pasów ruchu eliminuje możliwość jej stosowania. To dlatego obecne rozwiązanie wydaje się optymalne - dodaje policjant.

O opinię poprosiliśmy także Marka Dworaka, sekretarza Małopolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zaznacza on, że obecnie skręcając w prawo z Opolskiej w 29 Listopada można ukończyć manewr na obydwu pasach alei, natomiast jeśli ZIKiT dopuści skręt w prawo z dwóch pasów ruchu, nie będzie to możliwe. Dodaje jednak, że nad propozycją kierowców warto się zastanowić:

- Warto przeliczyć liczbę pojazdów wybierających w tym miejscu kierunek w prawo, w stosunku do liczby jadących w lewo i zobaczyć których jest więcej - mówi Marek Dworak. - Jutro odbędzie się posiedzenie zespołu doradczego przy ZIKiT, wprowadzę temat do porządku obrad zespołu - obiecuje Dworak.

Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto