Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków: automaty biletowe się psują. Kto winny?

Marcin Karkosza
4 automaty biletowe stoją w tunelu, na Dworcu Głównym.
4 automaty biletowe stoją w tunelu, na Dworcu Głównym. fot. Andrzej Banaś
Automaty biletowe, które stoją w przejściu podziemnym na Dworcu Głównym, znacznie ułatwiają kupno biletu na przejazd pociągiem. Niestety, jedna z 4 maszyn regularnie się psuje. - Zamiast zyskać czas, tracimy go w kolejce - mówią podróżni.

- Automaty okazały się szczególnie wygodne dla pasażerów, którzy pociągami jeżdżą na krótkich trasach, kupno biletu zajmuje niecałą minutę, a i sprzęt nieco milszy od pań kasjerek - mówi pan Adam, jeden z mieszkańców Krakowa. - Szkopuł w tym, że jeden z nich dzień w dzień odmawia posłuszeństwa. Po ekranie tam i z powrotem jeździ pociąg, który za nic w świecie nie chce zatrzymać się na żadnej ze stacji.

Według podróżnych, najczęściej psującym się automatem jest ten najbardziej oddalony od wejścia do tunelu z Galerii Krakowskiej, z numerem 1287.

- Można wielokrotnie stukać w ekran, ale nic z naszych starań nie wyniknie - opowiada pan Adam. - Kolejka się powiększa i bardziej opłacalne staje się przejście do kasy. W ostateczności przecież da się jakoś przeżyć "uprzejmość" pań kasjerek - dodaje czytelnik.

Pasażerowie, z którymi rozmawialiśmy, uważają, że sprawę rozwiązałaby wymiana wadliwych maszyn lub dostawienie kolejnych automatów.

- Rzeczywiście, co jakiś czas zdarza się, że któryś z automatów przestaje działać, jednak nie wynika to z jego awarii - mówi Barbara Węgrzynek, rzeczniczka małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Według przedstawicielki PR, automaty zawieszają się z powodu złego użytkowania.

- Najczęściej dochodzi to tego w chwili gdy pasażerowie starają się kupić bilet z rezerwacją - tłumaczy rzeczniczka. - Aby rezerwacji dokonać, komputer musi połączyć się z serwerem, a to chwilę zajmuje. Gdy osoba kupująca, zamiast poczekać na wykonanie zadania, zacznie wydawać kolejne polecania maszynie, ta odmawia posłuszeństwa - dodaje Barbara Węgrzynek.

Jednocześnie przedstawicielka PR zapewnia, że pracownicy firmy są przez cały czas obecni na Dworcu Głównym i na bieżąco przywracają automaty do działania.

- Aby uniknąć sytuacji, że jedna z maszyn nie działa przez dłuższy czas, można zgłosić wystąpienie usterki naszym pracownikom, korzystając z umieszczonego na automatach numeru telefonu - radzi Barbara Węgrzynek. - Będziemy reagować na każde zgłoszenie, a w razie potrzeby pomagać pasażerom w obsłudze maszyny.

Na razie PR są zadowolone z funkcjonowania automatów biletowych i nie jest planowana ich wymiana, jednak możliwe, że jeszcze w tym roku na Dworcu Głównym pojawią się dodatkowe automaty biletowe.



Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto