Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja miejska w Krakowie działa lepiej niż kiedykolwiek [raport]

Redakcja
Łukasz Żołądź
8 miesięcy po rewolucyjnej zmianie tras, ZIKiT z dumą prezentuje raport o jakości komunikacji miejskiej w Krakowie. Według raportu jeździ się szybciej i wygodniej.

- Globalnie zmniejszył się czas przejazdu i okres oczekiwania na przesiadkę. Nie sprawdziły się też obawy o dużym wzroście liczby podróży z przesiadkami - komentuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKIT.

Wakacyjny rozkład MPK Kraków. Kilkanaście linii zawieszonych

Nowa siatka połączeń obowiązuje od 17 listopada 2012 roku i była wynikiem oddania nowej pętli tramwajowej Czerwone Maki. Zniknęło kilka linii, sporo zmieniło trasy i rozkłady. Wszystko po to, by wcielić do ruchu linie prowadzące na Ruczaj. - Zależało nam też na tym, by nowa siatka połączeń była tak ułożona, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom pasażerów - dodaje Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta miasta.

Szybciej do celu, krótsze oczekiwanie na przesiadkę

Z badań zleconych przez ZIKIT wynika, że zmniejszył się globalnie czas przejazdu i okres oczekiwania na przesiadkę. Niewiele zmieniło się także pod kątem ilości przesiadek. Przed zmianami udział podróży bezprzesiadkowych wynosił 79,8 procent, od listopada odsetek takich przejazdów zmniejszył się do 78,5 procent.

- Oznacza to spadek podróży bezprzesiadkowych jedynie o 1,3 procent. Jeśli chodzi o liczbę podróży z jedną przesiadką tu zanotowano wzrost o jedynie 1,2 procent, a w przypadku przejazdów z dwoma przesiadkami - wzrost o 0,4 proc - wyjaśnia Sapoń.

Korekty, zmiany i dopasowywanie

Pomimo tak optymistycznych danych. Remarszrutyzacja (wytyczenie nowych tras) nie została najlepiej przyjęta. Pojawiały się liczne komentarze krytyki i głosy niezadowolenia. Kilkadziesiąt linii trzeba było skorygować do potrzeb mieszkańców. Większość została wprowadzona po 1 grudnia 2012, po kolejnych skargach wnioskach i uwagach zmiany wprowadzono po 15 stycznia.

- Komunikacja miejska to żywy organizm, dlatego po zmianach czekaliśmy na uwagi pasażerów, a wiele propozycji wprowadziliśmy w życie. Większość dotyczyła korekt rozkładów jazdy, dodatkowych kursów czy koordynacji poszczególnych linii autobusowych. Niewielkie zmiany wprowadziliśmy też w przypadku tramwajów, m.in. poprzez zmianę taboru, czy korekty rozkładów – tłumaczy wicedyrektor ZIKIT.

Wakacyjne drażnienie pasażerów

Aktualnie obowiązuje okrojony rozkład wakacyjny, który jak co roku wywołał niezadowolenie, o czym świadczą m.in. Wasze komentarzy. W najbliższym czasie nie ma w planach większych zmian, choć modyfikacje po wakacjach mogą się pojawić. Rewolucji można się spodziewać w związku z remontem torowiska wzdłuż Mogilskiej i Jana Pawła II.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto