Formalnie łącznica zostać ona otwarta 10 grudnia. Dzięki niej zdecydowanie skróci się – do ok. 25 minut – czas przejazdu pociągów z Krakowa Głównego do Skawiny. Na trasie tej, w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, pasażerów będą wozić samorządowe Koleje Małopolskie (KMŁ). Podlegają one marszałkowi Jackowi Krupie, związanemu z Platformą Obywatelską.
Grzegorz Stawowy, prezes KMŁ chciał więc już 2 grudnia zorganizować dla mieszkańców Skawiny testowy, tzw. promocyjny przejazd do Krakowa przez łącznicę, którą... zbudowała podległa rządowi PiS spółka PK PLK. – Już miesiąc wcześniej mieliśmy ustalony z PKP PLK rozkład jazdy naszego specjalnego pociągu. Na kilkadziesiąt godzin przed jego startem, kolejarze z tej spółki zaczęli jednak komplikować nasze plany – mówi Grzegorz Stawowy. – Dostaliśmy m.in. informację, że w rejonie łącznicy muszą wykonać w trybie awaryjnym jakieś prace – podkreśla prezes KMŁ.
W PKP PLK oczywiście przekonują, że musieli je wykonywać właśnie w dniu, w którym na łącznice miały wjechać pociągi marszałkowskiej spółki.
– Prace były wykonywane na stacji Kraków Bonarka, jednak wykluczały one wjazd pociągów na łącznicę. Polegały m.in. na uzupełnieniu tłucznia – mówi Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. I dodaje, że były niezbęde gdyż „w czasie jazd próbnych, z udziałem zespołów diagnostycznych, stwierdzono konieczność ich wykonania”. Dorota Szalacha twierdzi również, że nie można było ich wykonawć w innym terminie, ponieważ był on uzależniony m.in. od dostawy materiałów.
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Ile tak naprawdę zarabiają kasjerzy w supermarketach? Sprawdźcie
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?